מכר אקדח לשוטר סמוי – נידון ל-5 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בי-ם גזר את העונש על יוסף ג'ולאני, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של סחר בנשק, ובין השאר ב-3 עסקאות שביצע מול הסוכן המשטרתי
דניאל בן חמו |
אקדח, ארכיון.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ', גזרה חמש שנות מאסר על יוסף ג'ולאני, שהורשע במסגרת הסדר טיעון (שלא כלל הסכמה לעניין העונש) בעבירות של סחר בנשק ונשיאה והובלה של נשק. בנוסף גזר ביהמ"ש על הנאשם גם קנס בגובה 10 אלף שקלים. בגזר הדין צוין כי במעשיו תרם הנאשם להפצת כלי נשק ליעדים לא ידועים "באופן שעלול להגיע לידיהם של גורמים מסוכנים, על רקע לאומי או פלילי".

בכתב האישום המתוקן בו הודה הנאשם, יוחסו לו שלושה אישומים אשר עוסקים בעסקאות נשק שנערכו עם סוכן משטרתי סמוי. באישום הראשון מתואר כי ג'ולאני נפגש עם הסוכן המשטרתי במחנה הפליטים שועפאט, שם מכר לו אקדח ומחסנית תמורת 35 אלף שקלים.

באישום השני מתואר כי הנאשם מכר לסוכן אקדח חצי אוטומטי עם מחסנית תואמת ושלושה כדורים תמורת כ-50 אלף שקלים. באישום השלישי העסקה כללה מכירת אקדח 9 מ"מ תמורת 37 אלף שקל והוצעו בה נשקים נוספים.

הרוח החיה

התביעה עמדה בטיעוניה על כך שהנאשם לא שימש כצינור אלא היה "הרוח החיה מאחורי העסקאות", הוא ששוחח עם הסוכן והביא את כלי הנשק, ניכר שהיתה לו גישה לכלי הנשק וזמינות גבוהה שלהם והוא אף הרוויח סכומי כסף גדולים. בנוסף. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על הנאשם 8 שנות מאסר וציינה כי כלי הנשק הבלתי חוקיים והשימוש שנעשה בהם גורמים מדי יום לנזק וצער רב, ועל בית המשפט להצטרף למאבק בתופעה ולהחמיר בענישה בעבירות הללו.

בגזר דינה, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ', קבעה כי הנאשם תרם להפצתם של כלי נשק ליעדים לא ידועים, באופן שעלול להגיע לידיהם של גורמים מסוכנים, על רקע לאומי או פלילי. ביהמ"ש גזר עליו 5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ל-8 חודשים למשך שלוש שנים וקנס בסך 10 אלף שקלים.

אישום: ביצעו עסקאות נשק באמצעות הווטסאפ

אתמול (יום ב') פורסם כי לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשו שני כתבי אישום בגין עבירות נשק המגוללים דרך פעולה דומה של ביצוע עסקאות נשק באמצעות אפליקציית "ווטסאפ". כל אחד מכתבי האישום מפרט כיצד 12 הנאשמים נהגו להתכתב ולשלוח זה לזה תמונות וסרטונים של כלי הנשק לצורך ביצוע עסקאות שונות בשווי עשרות אלפי שקלים.

במקביל לכתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים הפליליים נגדם וזאת בשל מסוכנותם. "למשיבים", נכתב בבקשת המעצר, "מיוחסות עבירות נשק חמורות, המקבלות נופך חמור עוד יותר נוכח נפיצותן של עבירות בנשק המתרחשות חדשות לבקרים בחברה הישראלית. העובדה כי לא אותרו כלי נשק שנסחרו ונישאו, ועדיין זמינים לשימוש אלים, מגדילה את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים, בשל הפוטנציאל הקטלני הטמון בכל אחד מאותם כלי נשק".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חגית מאק-קלמנוביץ'

___________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות