הסייעת מעדה על מדרגות הגן – תפוצה ב-170 אלף שקלים

עיריית אשדוד הוסיפה למבנה הגן מדרגה, והעובדת, שלא הבחינה בה, איבדה את שווי משקלה, נפלה ונחבלה בגופה. ביהמ"ש קיבל את הפשרה שהושגה בין הצדדים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

תושבת אשדוד, בת 58, שעבדה כסייעת בגן ילדים עירוני, תקבל כ-168 אלף שקלים פיצוי לאחר שמעדה על מדרגה בגן שלא היתה קיימת לפני כן במקום שעבדה. ביהמ"ש קיבל את הפשרה שהושגה בין העובדת לבין הביטוח הלאומי ועיריית אשדוד.

בתביעות שהוגשו נטען, כי לפני כשנה וחצי, עת עבדה בגן, מעדה התובעת על מדרגה חדשה, שלא הייתה קיימת במקום לפני כן. המדרגה התנשאה לגובה של כ-2 ס"מ בלבד, ומוקמה בפתח הגן, הנמצא בבניין של העירייה המהווה קומפלקס של גנים. כתוצאה מהמעידה, איבדה האישה את שיווי משקלה, הוטחה בעוצמה רבה ברצפה, ונחבלה קשות. מיד לאחר האירוע, הובהלה האישה לקבלת טיפול במרכז לרפואה דחופה 'טרם', כשהיא סובלת מחבלות וכאבים עזים בירכיים, בכף ידה, בכתף ובלסת.

חרף טיפולים אותם עברה, הכאבים מהם סבלה לא חלפו, אלא רק החמירו. בשל כך ביקרה האישה אצל מספר מומחים רפואיים וביניהם אורתופד מומחה ומומחית ברפואה תעסוקתית. האורתופד קבע כי האישה סובלת ממגבלה קשה בתנועות הגב התחתון והצוואר, הקרנות כאב לרגל ימין, קרע בכתף שמאל וכן כאב והגבלה ניכרת בהנעת מפרק ירך ימין.

נזק לצמיתות

עוד ציין האורתופד כי האישה מתניידת בצליעה בעזרת מקל על רגל ימין. להערכת האורתופד, האישה אינה כשירה לעסוק בעבודתה לצמיתות. הרופאה התעסוקתית קבעה, כי בשל מצבה הרפואי של האישה, היא אינה כשירה לשוב לעבודתה, וזקוקה להמשך הטיפולים.

בתחילה הוגשה תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת שזה יכיר באירוע כתאונת עבודה ולאחר שהאירוע הוכר כתאונת עבודה, הופנתה האישה לוועדה רפואית מטעם המל"ל, שקבעה לה שורה של נכויות זמניות, וכן נכות צמיתה בשיעור של 19%.

לאחר מכן הגישה האישה תביעה נזיקית לביהמ"ש השלום באשדוד, נגד עיריית אשדוד המפעילה את גן הילדים, ונגד חברת 'הכשרה ביטוח' המבטחת את העירייה. בתביעה זו נטען, בין השאר כי הנזקים הקשים נגרמו לאישה, נבעו ממחדליה ומרשלנותה של העירייה, לאחר שזאת לא טרחה להזהיר את העוברים ושבים בשילוט מתאים מפני המדרגה המסוכנת, לא טיפלה במפגע כנדרש ממנה ולא עשתה דבר כדי למנוע את התאונה.

לאחר משא ומתן בין הצדדים, הסכימו העירייה וחברת הביטוח 'הכשרה' לפצות את האישה בכ-80 אלף שקלים. פיצוי זה מצטרף לגמלה בסך של כ-86 אלף שקלים, אותה העביר אליה המוסד לביטוח לאומי.

_______________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות