הדרום הפרוע: נהג ללא רישיון ופגע בעוברי אורח

מג'די בן חאלד אלעסם, 25, נאשם כי נהג בפרעות ובמהירות מופרזת ברחובות תל שבע וכשנקרא לעצור נמלט מהשוטרים כשהוא מסכן את בטיחות הנוסעים בכביש
דניאל בן חמו |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום כנגד מג'די בן חאלד אלעסם, 25, תושב תל שבע, אשר סיכן חיי אנשים בנתיב תחבורה, תוך נהיגה ללא רישיון נהיגה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "קיים חשש ששחרורו יסכן את בטחון הציבור, בין היתר כי נהג ברכב כבד כאשר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה ולא בחל בשום אמצעי לפגוע ולסכן אזרחים תמימים ובני משפחותיהם בכבישי הארץ", נכתב בבקשת המעצר.

על פי כתב האישום, הנאשם אשר מעולם לא הוציא רשיון נהיגה, נהג ברחובות באר שבע, תוך שהוא עובר בין הנתיבים ובין הרכבים בכביש במהירות ובצורה חריגה. אופנועי משטרה זיהו את ההתנהגות החריגה של הנאשם וכרזו לכיוונו, אך הנאשם החל לחמוק מהם כאשר חצה את הצומת במהירות באור אדום, עלה על שטח הפרדה, סיכן את בטיחות הנוסעים בכביש ופגע ברכבים במקום בניסיונו לעבור בינהם ולהימלט מאופנועני המשטרה. לאחר מכן, יצא הנאשם מרכבו והחל בהמלטות רגלית, עד שנעצר.

2 פצועים פונו לבית החולים

הנאשם, בהימלטותו, גרם לפגיעות בנהגי מכוניות חולפות ובכלי רכבם, אחת המתלוננות נפגעה בראשה ופונתה לבית החולים. מתלונן נוסף נחבל בבית החזה, סבל מכאבים בצווארו ופונה גם הוא לבית החולים באמצעות אמבולנס שהגיע למקום.

כתב האישום ייחס לנאשם עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונהיגה ללא רישיון.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין כי "קיים חשש ששחרורו יסכן את בטחון הציבור, בין היתר כי נהג ברכב כבד כאשר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה ולא בחל בשום אמצעי לפגוע ולסכן אזרחים תמימים ובני משפחותיהם בכבישי הארץ".

מי גנב אקדחים ורובים מהמשטרה?

מוקדם יותר היום (יום ב') פורסם כי לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד שלושה שוטרי משמר הגבול, תושבי כיסרא וסאג'ור בגין עבירות של גניבת נשק, קשירת קשר לביצוע עסקאות בנשק, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.

הנאשמים שרתו כשוטרי קבע במשמר הגבול במשטרת ישראל. בשנת 2019, פנה אחד הנאשמים למספר אנשים וביקש הלוואות בסכומים של עשרות אלפי שקלים. בחלוף שנתיים לאחר שהנאשם לא עמד במלוא החזרי ההלוואות שנטל הוא פנה לשני הנאשמים וביקש מהם הלוואות בסכומים של 27 אלף שקל ו-50 אלף שקל.

על פי כתב האישום, על רקע החוב שחב שרף נאסר אלדין, לסאמר גאנם, בחודש אוקטובר 2021, העביר אלדין את אקדחו הפרטי מסוג "גלוק" לידי גאנם. כמו כן, השניים קשרו קשר לביצוע עסקאות אחרות בנשק. באישום נוסף מתואר קשר שקשרו אלדין ולואי חסן לביצוע עסקה אחרת בנשק. במסגרת הקשר, התכתבו הנאשמים על דרך של שימוש בקודים על אודות אדם המעוניין ב"מטאטאים". לימים, אחר מעצרו של אלדין מחק חסן את כל ההתכתבויות שהיו לו עימו.

בנוסף, על פי כתב האישום, לפני מספר שבועות הגיע אלדין לביתו של חברו הטוב המשרת במג"ב, כאשר ידע שהחבר לא נמצא בבית באותה עת. בשלב מסוים נכנס הנאשם לחדרו של חברו ונטל מהארון רובה סער מסוג M16 משטרתי. הנאשם ירד בחופזה לרכב, הכניס את הנשק לתא המטען וחזר לחדר האירוח. בשלב מאוחר יותר, נסע הנאשם ומסר לאחר את הנשק.

______________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות