מי גנב אקדחים ורובים מהמשטרה?

3 שוטרי מג"ב נאשמים בביהמ"ש המחוזי בחיפה בגניבת כלי נשק ובחבירה לגורמים בשוק האפור. מח"ש: "מכתב האישום מצטיירת תמונה ברורה המלמדת על מסוכנתם של הנאשמים לציבור כולו"
נעמה כהן |
שוטר מג"ב, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד שלושה שוטרי משמר הגבול, תושבי כיסרא וסאג'ור בגין עבירות של גניבת נשק, קשירת קשר לביצוע עסקאות בנשק, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. "מכתב האישום מצטיירת תמונה ברורה המלמדת על מסוכנתם של הנאשמים לציבור כולו בשל עיסוקם בנשק ותחמושת, תוך חבירה לאנשים המלווים כסף ב'שוק האפור' וגביית ריביות אסטרונומיות", כתבו נציגי מח"ש לבית המשפט בבקשה להותירם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

הנאשמים שרתו כשוטרי קבע במשמר הגבול במשטרת ישראל. בשנת 2019, פנה אחד הנאשמים למספר אנשים וביקש הלוואות בסכומים של עשרות אלפי שקלים. בחלוף שנתיים לאחר שהנאשם לא עמד במלוא החזרי ההלוואות שנטל הוא פנה לשני הנאשמים וביקש מהם הלוואות בסכומים של 27 אלף שקל ו-50 אלף שקל.

שימוש בכרטיסי אשראי

על פי כתב האישום, על רקע החוב שחב שרף נאסר אלדין, לסאמר גאנם, בחודש אוקטובר 2021, העביר אלדין את אקדחו הפרטי מסוג "גלוק" לידי גאנם. כמו כן, השניים קשרו קשר לביצוע עסקאות אחרות בנשק. באישום נוסף מתואר קשר שקשרו אלדין ולואי חסן לביצוע עסקה אחרת בנשק. במסגרת הקשר, התכתבו הנאשמים על דרך של שימוש בקודים על אודות אדם המעוניין ב"מטאטאים". לימים, אחר מעצרו של אלדין מחק חסן את כל ההתכתבויות שהיו לו עימו.

בנוסף, על פי כתב האישום, לפני מספר שבועות הגיע אלדין לביתו של חברו הטוב המשרת במג"ב, כאשר ידע שהחבר לא נמצא בבית באותה עת. בשלב מסוים נכנס הנאשם לחדרו של חברו ונטל מהארון רובה סער מסוג M16 משטרתי. הנאשם ירד בחופזה לרכב, הכניס את הנשק לתא המטען וחזר לחדר האירוח. בשלב מאוחר יותר, נסע הנאשם ומסר לאחר את הנשק.

כמה חודשים קודם לכן, ביקש הנאשם מחברו את כרטיס האשראי שלו בתואנה כי זקוק לו כדי שישמש כ "אשראי בטחון" לשהותו בבית מלון, הואיל ואין באמתחתו כרטיס אשראי. החבר, אשר סמך עליו, העביר לו את כרטיס האשראי לצורך זה. אולם בהמשך אלדין עשה שימוש בכרטיס האשראי של חברו, ללא רשותו ומבלי שידע על כך, לצורך הזמנת נופש על סך של כ-3,000 שקלים דרך חברת "הדקה ה-90".

חבירה לשוק האפור

המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת מבית המשפט להורות על מעצר הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נטען, כי מכתב האישום "מצטיירת תמונה ברורה המלמדת על מסוכנתם של הנאשמים לציבור כולו בשל עיסוקם בנשק ותחמושת, תוך חבירה לאנשים המלווים כסף ב'שוק האפור' וגביית ריביות אסטרונומיות".

"מעבר לחזקת המסוכנות הסטטוטורית האמורה", כתבו נציגי מח"ש לבית המשפט, "אנו עדים בעת האחרונה לתופעה הולכת וגוברת של שימוש בנשק חם, אשר פוגעת – פשוטו כמשמעו – בחיי אדם חפים מפשע ובתחושת הביטחון האישי של כלל האזרחים העוברים בצורה לא חוקית לגורמי טרור ולגורמים עברייניים, המקפדים חיי אדם חפים מכל פשע, פוצעים אותם בצורה קשה ומשליטים פחד ואימה בקרב הציבור כולו. העבירות המיוחסות למשיבים מצביעות על המסוכנות הנשקפת מהם, כאשר פעלו בעורמה תוך שימוש במילות קוד. המשיבים פעלו באופן המצביע על מעורבות עמוקה בתחום, שעה שמדובר בשוטרים המשרתים במשטרת ישראל, אשר להן גישה חופשית לנשק, מתוקף תפקידם".

_____________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות