אושרה ייצוגית נגד זאפה: הלקוחות נותרו בלי כסף ובלי הופעה

ביהמ"ש אישר לנהל את התביעה נגד הקבוצה לאחר שנקבע כי הלקוחות לא זוכו על ההופעות שבוטלו בשל מגבלות קורונה "מצב לא סביר ובלתי מתקבל על הדעת"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שושנה אלמגור, אישרה לנהל תביעה ייצוגית נגד קבוצת זאפה, ופיסטוק אמנים, זאת לאחר שטרם הוחזר הכסף למופעים שבוטלו בתקופת הקורונה, זאת בניגוד לתקנון. "הווי אומר", כתבה השופטת בהחלטתה, "כי עברו כמעט שנתיים מאז ועדיין לא הושבו לחלק הארי של חברי הקבוצה הכספים ששילמו תמורת הכרטיסים. מצב זה אינו סביר, אינו מידתי ואינו מתקבל על הדעת". בתוך חודש תיאלץ קבוצת זאפה להגיש כתב הגנה במידה ולא תגיע להסדר עם התובעת.

על פי הבקשה, התובעת רכשה כרטיסים לשתי הופעות שהיו אמורות להתקיים באפריל וביוני 2020, אולם בשל הגבלות שהוטלו בגלל מגיפת הקורונה, שתי ההופעות לא התקיימו. התובעת טענה כי ניסתה ליצור קשר עם זאפה בדואר אלקטרוני, במוקד הטלפוני לשירות הלקוחות וברשת החברתית פייסבוק ולבקש שכספה יושב לה. ניסיונותיה לא נחלו הצלחה. התובעת טענה כי זאפה ועוד שתי חברות שנתבעות הפרו את תנאי החוזים שכרתה איתן ואת תנאי התקנון שחיברה זאפה ופרסמה באתר המרשתת. לפי התקנון, המבקשת טענה, על זאפה להשיב לרוכשי הכרטיסים את מלוא הכספים ששילמו ובלבד שהודיעו על רצונם לבטל את הקנייה שבעה ימים לפני תאריך ההופעה לכל המאוחר.

זאפה: נסיבות מיוחדות

בכתב ההגנה טענו בזאפה כי מי שקנו כרטיסים קיבלו הודעות שהן יידחו לתאריכים שפורסמו. עוד נטען כי החלטתה שלא להשיב את התמורה אך לאפשר לקוני הכרטיסים לצפות במופעים הנדחים סבירה, מידתית ועולה בקנה אחד עם הוראות הדין.

בעינייה, אין להתעלם מהנסיבות המיוחדות שהביאו לביטולן ודחייתן של ההופעות, ויש להכיר בכך שמגפת הקורונה היא אירוע מסכל. עוד הוסיפו כי אין קבוצה של תובעים ולכל היותר מדובר בקומץ, מפני שרוב הקהל שקנה כרטיסים לא ביקש מזאפה את הכסף ששילם אלא הביע את הסכמתו, ולוּ בהתנהגות, לחזות בהופעות במועד אחר.

השופטת אלמגור, שאישרה את התביעה כייצוגית, ציינה כי זאפה לא הציגה שום ראיה שתתמוך בטענתה כי הרוב של רוכשי הכרטיסים לא פנו אליה בבקשה להחזר כספי או כי הם חפצים לצפות במופע לכשיתקיים וככל הנראה עד עכשיו, זאפה מחזיקה לכאורה בקופתה מיליוני שקלים ששילמו לה חברי הקבוצה (הרוכשים הרלוונטים לתביעה הייצוגית) ולא זכו לקבל בעדם דבר.

השופטת: "לא מידתי"

"אינני מתעלמת מטענתה כי השיבה לרוכשים של כרטיסים כאלה ואחרים את כספם בחזרה", כתבה השופטת בהחלטתה, "עניין לנו במופעים אשר היו מתוכננים להיערך בחודשים אפריל ויוני 2020, הווי אומר, עברו כמעט שנתיים מאז ועדיין לא הושבו לחלק הארי של חברי הקבוצה הכספים ששילמו תמורת הכרטיסים. מצב זה אינו סביר, אינו מידתי ואינו מתקבל על הדעת".

השופטת אלמגור קבעה עוד, כי הקבוצה המיוצגת תכלול את מי שקנו מהנתבעות כרטיסים למופעים שנקבעו לפרק הזמן שתחילתו ב- 11 במרץ 2020 ועד סוף חודש מרץ השנה ושלא נערכו כלל, או שלא נערכו בתאריכים שנקבעו להם, ולא קיבלו את כספם בחזרה.

על פי ההחלטה, על הנתבעות להגיש כתב הגנה בתוך חודש. יש להדגיש כי טרם ניתן פסק דין בתביעה הייצוגית וכעת היא תתנהל, אם הצדדיים לא יגיעו להסדר פשרה.


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות