צירוף מקרים או משלוח של סם מורעל הביא למותם של ארבעה עבריינים בשבועיים האחרונים?

בשבועיים האחרונים, כך חושדים במשטרה, ארבעה עבריינים שונים, ביניהם העבריין בן כהן (שנמצא מת בביתו בשבוע שעבר על פי החשד ממנת יתר של הסם) ואייל אדרי איבדו את חייהם ככל הנראה משימוש מופרז בטוסיבי,
יעל חן |

ביום חמישי האחרון נמצאה גופתו של העבריין אייל אדרי בביתו, ומחקירה ראשונית של המשטרה עולה החשד כי אדרי מצא את מותו אחרי שנטל מנת יתר של סם מסוג 2CB, סם חדש שהפך לפופולרי בשנים האחרונות בישראל.
אדרי נחשב תקופה ארוכה לאחד החיילים הבכירים בארגון הפשיעה של האחים לביא מרחובות, ארגון שחולש על אזור השפלה ולכיש. אדרי, שעל פי החשד שימש כאחד מאנשי הכספים בארגון, התגורר בשדרות, שם מצא את מותו.

ה-2CB נחשב לפי שמעון איפרגן ממאבקו אשר חשף את רצף מקרה המוות והחשד לקשר לסם קטלני שמיוצר בעיקר בדרום אמריקה, שם הוא נחשב לזול יותר משמעותית מקוקאין וקרסיטל מת', עניין שהוביל לפופולריות העצומה בצריכתו כמו גם בהברחתו אל מדינות אירופה. הסם מוברח כאמור מקולומביה ומדינות דרום אמריקה למערב אירופה (בעיקר הולנד, גרמניה ובלגיה) ומשם לישראל – כאן זכה לכינוי "טוסי" או "טוסיבי".

בשבועיים האחרונים, כך חושדים במשטרה, ארבעה עבריינים שונים, ביניהם העבריין בן כהן (שנמצא מת בביתו בשבוע שעבר על פי החשד ממנת יתר של הסם) ואייל אדרי איבדו את חייהם ככל הנראה משימוש מופרז בטוסיבי, ועולה החשד כי הם ערבבו אותו עם קוקאין כדי להעצים את השפעתו במה שנגמר במנת יתר קטלנית. הטוסי מגיע בצורת אבקה ורודה וקטלנית, ועל פי אנשים שהתנסו בו הוא מעניק למשתמש תחושת ריחוף, ובצריכה מופרזת יכול להוביל לכדי התקף לב וקריסת מערכות כללית. "זה סף שגורם לך לעוף", סיפר בעבר ל-mako גל  (שם בדוי), צעיר ישראלי  המתגורר בברלין. "אנשים אוהבים אותו כי הנחיתה שלו לא קשה כמו בשימוש באקסטזי".

עשרות אלפי טבליות של הסם הקטלני (שמוברח לעיתים גם בצורתו המקורית כאבקה) הוברחו לישראל, ועל פי החשד, עם הגעתו לישראל הסם מעורבב עם קטמין, הרואין ועוד חומרים כימיים על מנת להעצים את השפעתו.
"לי הייתה חוויה איומה מהסם הזה. ממש פחדתי למות. מדובר בסם ממכר מאוד, ויש רגעים שאתה מאבד את ההכרה", מספר דן, צעיר תושב תל אביב, שהתנסה בסם.

העבריין בן כהן, שנמצא בשבוע שעבר ללא רוח חיים בדירתו בתל אביב, ככל הנראה לא חוסל ולא מת מוות טבעי – אלא מת כתוצאה מערבוב לא מבוקר של סמים ומשככי כאבים – כך עולה מממצאים ראשוניים של דוח הנתיחה שלאחר המוות כפי שנמסר בעל פה למשטרה מאנשי המכון לרפואה משפטית באבו כביר.אתמול פירסם ערוץ 13 את עיקרי המסקנות העולים מהדוח הראשוני.

על פי האינדיקציה הראשונית מהדוח, שיפורסם במלואו רק בעוד כחודש, מותו של העבריין, נגרם כאמור כתוצאה מערבוב בין קוקאין לבין חומר ממשפחת האופיאטים – ולא מהרעלה.

במשך שנים היה העבריין בן כהן יעד מודיעיני של המשטרה . הוא הוגדר על ידי המשטרה לראש ארגון פשיעה מעשני מעין ראש כנופיה. בעבר בן כהן ניצל משני ניסיונות חיסול.

כהן, יליד רמת גן, היה חבר בכנופיית רמת עמידר במהלך שנות התשעים. הוא ישב בכלא שבע שנים לאחר שיצא בשליחותו של פליקס אבוטבול יחד עם חנן נתן לחסל בלוס אנג'לס את אלון גלעד. השניים הרגו אותו באגרופים, גלגלו את גופתו בשטיח והשאירו אותה בשדה התעופה.

כהן ריצה שנת מאסר נוספת לאחר ב-2009 תועד אחד מחייליו במצלמות אבטחה משליך רימון לעבר סוכנות רכב ברחוב המסגר בתל אביב. כהן נעצר, הורשע בהחזקת חומרי חבלה ונגזר עליו עונש קל יחסית. כהן היה ב-2016 קורבן לניסיון חיסול כאשר יצא מביתו שבמגדלי יו, הגיע לגבול גבעתיים ופוצץ מטען חבלה שהוצמד למכוניתו, בעקבות הפיצוץ איבד כהן את שתי רגליו. במהלך אשפוזו, הורשע בביצוע מעשה מגונה מאחת מהמטפלות בבית החולים.

ב־19 באוגוסט 2018 ניצל כהן מניסיון התנקשות נוסף בכיכר המדינה כאשר נפתחה לעבר רכבו אש משני קטנועים. ישנה סברה רווחת כי הוא היה מקורב לעבריין עמיר מולנר, אך השניים לא שוחחו יותר מ-20 שנה.

 

 width=
בן כהן הובא למנוחות

יחד עם כהן ואדרי, שני עבריינים נוספים מצאו את מותם לאחרונה במרכז הארץ ממנת יתר, מה שהוביל את חוקרי המשטרה להעלות השערה כי ייתכן וקיים קשר בין ארבעת המקרים שהובילו למותם הקטלני של הארבעה.
"אנחנו בודקים את כל המקרים ואת הנסיבות שהביאו למותם בנסיון להבין האם מדובר באותו הסם או בטוסיבי שעורבב עם חומרים ממכרים אחרים", מסביר גורם במשטרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות