שימוע טרם הגשת כתב אישום לאיגוד "מסעדנים חזקים ביחד"

ברשות התחרות טוענים כי מנכ"ל האיגוד, תומר מור, ניסה לתאם את מחירי המנות במסעדות ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת השונים על רקע משבר הקורונה
רונן לוי |
תומר מור, מנכ"ל איגוד מסעדנים חזקים ביחד, צילום: פלאש 90

רשות התחרות הזמינה לשימוע טרם הגשת כתב אישום את איגוד "מסעדנים חזקים ביחד" ומנכ"ל האיגוד תומר מור בגין המלצה להעלאת מחירים במסעדות. ברשות התחרות טוענים כי מור, ביחד עם אחרים, ניסה לתאם את מחירי המנות במסעדות ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת השונים זאת על רקע משבר הקורונה ופגיעתו בענף המסעדנות. במידה ויוגשו כתבי אישום בפרשה זו, העונש על עבירה זו עלול להגיע למספר חודשים של עבודות שירות.

על פי כתב החשדות, מור ביצע עבירה של "קו פעולה", בה איגוד עסקי ממליץ לחברים בו לעשות פעולה שעלולה לפגוע בתחרות. לטענתם, בסוף מאי 2021 המליץ האיגוד למסעדנים להעלות את מחירי המנות במסעדותיהם.

ברשות התחרות אומרים כי המלצה זו הופצה למסעדנים בכמה הזדמנויות, בין היתר, באמצעות שליחת הודעות בקבוצות הוואטסאפ של האיגוד ובדף הפייסבוק שלו, בהן המליץ המנכ"ל למסעדנים לאור העלאות המחירים במשק, לפעול כדי לשמור על רווחיות מסעדותיהם. עוד הוסיף כי האיגוד פועל להכין את דעת הקהל לקבלת העלאות המחירים במסעדות.

פגיעה כלכלית קשה

על פי החשד, באותה תקופה המשק היה בין הסגרים השלישי והרביעי, בהם ענף המסעדנות ספג פגיעה כלכלית קשה בעקבות הירידה במחזורים, שורה של מגבלות על הענף, מחסור חמור בעובדים ששהו בחל"ת וכן עלייה במחירי חומרי הגלם בעקבות משבר הקורונה. מנכ"ל האיגוד אף התראיין לרדיו ואמר כי נדרשת העלאת מחירי המנות במסעדות מכיוון שלדבריו הרווחיות במסעדות נשחקה. חקירת הרשות החלה ביוני 2021. בתום הליך השימוע, יוחלט האם להגיש נגד החשודים כתבי אישום.

זו לא הפעם הראשונה בה רשות התחרות נוקטת בפעולות האכיפה בעבירות דומות. בעבר הוגשו כתבי אישום בתיקי איגוד המוניות, התאגדות הקבלנים, איגוד שמאי הרכב, כאשר תיקים אלה הסתיימו בהרשעה. העונש על עבירה מסוג זה עלול להגיע למספר חודשים של עבודות שירות.


עו"ד איתי נווה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות