נעצרו חשודים בסחיטת קבלנים

חוקרי להב 433 עצרו 2 ועיכבו עוד 4 בחשד כי כפו על קבלנים שירותי שמירה באתרי בנייה תוך סחיטה באיומים. הם חשודים בעבירות מס והלבנת הון של 10 מיליון שקלים
אייל חן |
אילוסטרציה envato

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרו שני חשודים ועיכבו לחקירה עוד ארבעה בחשד כי כפו על קבלנים שירותי שמירה באתרי בנייה תוך סחיטה באיומים. המעורבים גם חשודים בביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקלים.

לאחר מספר פרשיות שנוהלו ע"י היאל"כ בתחום חברות השמירה בתקופה האחרונה, בהן הוגשו כתבי אישום חמורים נגד משפחת אבו כליב, משפחת אבו גאנם ומשפחת אל- קסאסי. בחודשים האחרונים נוהלה חקירה נוספת ע"י היאל"כ ביחד עם רשות המיסים והרשות להלבנת הון ומימון טרור, הנוגעת לעבירות פליליות שבוצעו על ידי גורמים עבריינים בחברה הערבית בתחום שירותי השמירה באתרי בניה. עפ"י החשד, החשודים הפעילו חברות שמירה שלא כדין ולכאורה, כפו עצמם על קבלני בניין שייקחו את שירותיהם בעשרות אתרי בניה ותשתיות באזור הצפון, תוך סחיטה באיומים וזריעת פחד בקרב הקבלנים.

פגיעה בכלכלה

בנוסף, החשדות עוסקים גם בעבירות כלכליות- עבירות מס מרמה והלבנת הון, בהיקפים של למעלה מ-10 מיליון שקלים, הפוגעים לטענת המשטרה בכלכלת המדינה. זאת, באמצעות שימוש בחשבוניות פיקטיביות באופן שיטתי ומאורגן ע"י חברת השמירה.

היום בשעות הבוקר המוקדמות עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מהיאל"כ ומחוז צפון, על בתיהם ועסקיהם של שני בעלי חברת השמירה ח.ע. טייגר וחשודים נוספים, וביצעו חיפושים לאיסוף ראיות בחשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הפצת חשבוניות פיקטיביות, איומים, עבירות מס ועבירות עפ"י חוק איסור הלבנת הון.

כאמור, במהלך החיפושים נתפסו מסמכים ומוצגים שונים וכן שלושה כלי רכב יוקרתיים. אנו קוראים לכל מי שחש נפגע מהחברה להגיע ולהגיש תלונה בתחנת המשטרה. בכוונת המשטרה בסיוע הפרקליטות האזרחית לפעול לשלילת רישיונות החברה במשרד במשפטים.

כלל החשודים הובאו לחקירה במשטרה וככל שיידרש מבחינה חקירתית, יובאו לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

מאסר לבני משפחה שהורשעו בסחיטת קבלנים בחיפה

בתחילת השבוע, גזר שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אמיר טובי 18 חודשי מאסר על חאלד אבו כליב ו-7 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות על בן דודו מוחמד אבו כליב. זאת לאחר, שהשניים הורשעו בהתאם להודאתם בעבירות סחיטה באיומים שביצעו נגד קבלני בניין בעיר. בנוסף, גזר בית המשפט על הנאשמים מאסר על תנאי, קנס ופיצוי לנפגעי העבירה בגובה עשרות אלפי שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן בין השנים 2019-2021 נהג חאלד לאתר קבלנים אשר עסקו בבניית ובשיפוץ מבנים לפי תמ"א 38 בעיר חיפה ולהציע להם "שירותי שמירה", כאשר באחד מהמקרים עשה זאת ביחד עם מוחמד.

הנאשמים, כך על פי הודאתם, הבהירו לקבלנים כי האזור בו הם פעלו הוא אזור "בשליטתם", מתוקף היותם בני משפחת אבו כליב "השולטת בשטח", וכי עדיף להם לשכור את "שירותי השמירה שלהם" כי אחרת עלולים להיגרם נזקים לאתרים בהם עבדו או לרכוש המצוי בהם. בעקבות דברי הנאשמים, בחלק מהמקרים הסכימו הקבלנים ושילמו עשרות אלפי שקלים בעבור "שירותי שמירה".

על חאלד אבו כליב נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים בגובה 75 אלף שקלים, על מוחמד אבו כליב נגזרו 7 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים בגובה 10 אלף שקלים.

______________________________________________________

עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות