גורמי אכיפה בנתב"ג: "חשש לניצול מיני של פליטות מאוקראינה"

פליטים ופליטות שהגיעו לישראל קיבלו דף מידע שמצביע על כך שקיים ניסיון לנצל אותם מינית ועל כן המדינה, ביחד עם נציגי האו"ם, מנסים להתמודד עם התופעה
דניאל בן חמו |
פליטים מאוקראינה בנתב"ג (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גורמי ממשלה ואכיפת החוק, הגיעו אתמול (יום ג'), יחד עם נציגי נציבות האו"ם, לבקר פליטים בנמל התעופה בן גוריון, במטרה לבחון את ההיערכות הבין-משרדית בשטח למניעה ואיתור תופעות של ניצול נשים או סחר בבני אדם בקרב הפליטות המגיעות מאוקראינה לישראל. במדינה מנסים לבחון את הדרכים לסייע לאותן נשים במידה ונקלעו למצוקה כלשהי והן נזקקות לעזרה. החשש כי מתקיים סחר לצורך זנות בקרב נשים המגיעות מאוקראינה עלה בעקבות דף מידע המחולק לפליטות המגיעות. לדברי עו"ד דינה דומיניץ, מנהלת היחידה הממשלתית לתאום המאבק בסחר בבני אדם במשרד המשפטים, בעקבות המידע שהתקבל בעניין עלה "חשש ממשי להתגברות התופעות של ניצול אנשים ואף לסחר בבני אדם למטרות זנות ולמטרות אחרות".

בסיור שהתקיים אתמול בנתב"ג השתתפו המתאמת הממשלתית למאבק בסחר בבני אדם, במהלך הסיור ניתן דגש על הצורך לשתף פעולה בין רשויות החוק ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, על מנת לייצר את המענים הנדרשים בעת הזו.

במסגרת ההיערכות מתקיים בשבועיים האחרונים שיתוף פעולה בין משרדי המשפטים, הרווחה, ביטחון הפנים ועוד עם ארגוני החברה האזרחית בהם "המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות" ו"לא עומדות מנגד", ובימים האחרונים הוצבו בנתב"ג שלטים (רול-אפים) בשפה האוקראינית, וכן דפי מידע המחולקים למגיעות, הכוללים מידע בנושא זה עבור הפליטים והפליטות המגיעות לישראל, לרבות סימני אזהרה מפני ניסיון לניצול או סחר בבני אדם.

מוקד סיוע לפליטים ולפליטות

בקרב הפליטים והפליטות שמגיעים מאוקראינה מחולק דף מידע (פלאייר) עם מידע מפורט יותר, הכולל אינדיקציות המעלות חשש לניצול מיני או לסחר בבני אדם, והפניה לעזרה ככל שתידרש.

על השלט שהוצב בנתב"ג, נכתב כך: "ברוכה הבאה! אנחנו מקווים שהשהות בישראל תהיה בטוחה ונוחה עבורך. אם את זקוקה לסיוע, מרגישה איום על החירות שלך או שמנצלים את המצוקה שלך, פני למוקד סיוע הומניטרי של משרד הרווחה לנמלטים מהמלחמה באוקראינה לעזרה: 5130* יש מי שיעזור לך, את לא לבד!".

עו"ד דינה דומיניץ, מנהלת היחידה הממשלתית לתאום המאבק בסחר בבני אדם, במשרד המשפטים אמרה: "לאור המידע שהתקבל בעניין והמעלה חשש ממשי להתגברות התופעות של ניצול אנשים ואף לסחר בבני אדם למטרות זנות ולמטרות אחרות, אנו פועלים יחד עם משרד הרווחה ומשרדי ממשלה נוספים, ובשיתוף ארגוני החברה האזרחית, להגברת הזיהוי, המניעה והנגשת אמצעי ההגנה הניתנים על ידי המדינה עבור נשים שעלולות ליפול קורבן בפני ניסיונות ניצול אלה, במקביל להגברת הפעילות של גורמי אכיפת החוק כלפי העבריינים הפועלים בתחום זה".

_________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות