תלמיד תיכון הואשם בתקיפה מינית וזוכה: "העדויות הותירו ספק"

חברת ילדות של הנער התלוננה כי ניסה לנשק אותה בכוח אך הוא טען להגנתו כי היו ביניהם יחסים הדדים. השופטת: "קיים קושי בקביעת ממצאים חד משמעיים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט לנוער בבאר שבע, שרון ריבלין אחאי, זיכתה נער ממספר האשמות של מעשה מגונה בכוח, לאחר שקבעה, בין השאר, כי שתי העדויות – הן של הנאשם והן של המתלוננת – הותירו בליבה של השופטת ספק שמא הדברים לא הובאו כהווייתם וכן דבריה הנחרצים לפיהם היא מעולם לא יזמה מגע עם הנאשם, דברים שאינם מתיישבים באופן מלא עם הודעת הווטסאפ ששלחה לנאשם. לדברי השופטת, "תמיהות" באשר לעדותה של המתלוננת "מותירות ספקות באשר לאופן התרחשותם של האירועים. אינני סבורה כי גרסת המתלוננת שקרית, אך הן מוסיפות על הקושי בקביעת ממצאים חד משמעיים בנוגע לאופן ההתרחשות באותו האירוע".

על פי עובדות כתב האישום הנאשם והמתלוננת, מכירים מילדות ולמדו באותו תיכון, כאשר היא חיכתה לאוטובוס הנאשם הגיע ברכב עם חבר נוסף והציע למתלוננת להסיע אותה לביתה. לטענתה הוא ביקש להיכנס לשתות מים בביתה ואז לאחר שהשניים נכנסו אל הבית והנאשם שתה מים, בקשה המתלוננת מהנאשם שילך. הנאשם ניסה לשכנע את המתלוננת שיתנשקו והמתלוננת סירבה מספר פעמים, וביקשה מספר פעמים שילך. ואז בניגוד לרצונה הוא ביצע בה מעשים מגונים וכן נישק אותה בכוח כשהיא מבקשת ממנו להפסיק.

הנאשם כפר בכתב האישום ולטענתו, היו ביניהם גם יחסים אינטימיים. מבלי קשר למיוחס בכתב האישום, גם בביתו וגם בביתה. הנאשם טען שהוא נכנס לביתה על פי בקשתה והיא לא ביקשה ממנו שילך. לדבריו, המתלוננת הסיטה את כוס המים ונישקה אותו על פיו. באשר להתנהלות המתוארת בהמשך כתב האישום, גרסת הנאשם שכל המגע בינו ובין המתלוננת בוצע בהסכמה, תוך שהיא והוא פעילים במהלך ההתרחשות, ובסופה של ההתרחשות המוסכמת כאמור, ביקשה המתלוננת מהנאשם שילך, כיוון שאחיה אמור להגיע לבית והיא לא רוצה שהנאשם יהיה בבית כשאחיה יגיע. לטענתו, שום דבר לא נעשה בניגוד לרצונה ולא בכוח.

לא גילתה הכל

השופטת, שזיכתה את הנאשם, ציינה כי המתלוננת ניסתה להסתיר ולצמצם מעוצמת הקשר שהיה לה עם הנאשם. "עד לאחר תלונתה", כך מפרטת השופטת, "המתלוננת לא סיפרה לאיש מבני משפחתה על הקשר עם הנאשם, לרבות לאחיה, שעל פי דבריו הייתה נוהגת לספר לו על מערכות היחסים האינטימיות שלה. היא מסרה אף כי חברותיה לא אהבו את הנאשם. גם במשטרה סיפרה על אירוע אינטימי אחד בלבד שהיה לה עם הנאשם, אשר כלל נשיקה בלבד, ורק בבית המשפט אישרה כי היו שלושה אירועים שכאלה, אשר כללו מגע אינטימי מעבר לנשיקה, ואף ללא בגדים בחלק העליון של הגוף, כשהיא אינה יודעת להסביר מדוע לא סיפרה דברים אלו במשטרה. גם כשסיפרה לאמה על קשר קודם עם הנאשם, ציינה אירוע אחד בלבד, אשר כלל רק נשיקה ו'התמזמזות' בהסכמה", כתבה השופטת.

עוד הוסיפה השופטת: "הסתרת הקשר עם הנאשם, כמו גם קיומו של איסור להכניס חברים הביתה ללא אישור, מעלים סימן שאלה מסוים אודות הלך רוחה בשעת הגשת התלונה. נוסף אל אלו העובדה כי סיפרה לראשונה רק בבית המשפט על השימוש באפליקציית 'שוואזי', ככלי לקבלת החלטות בנוגע למגע אינטימי בינה לבין הנאשם. לבסוף יש להזכיר את דבריה הנחרצים לפיהם היא מעולם לא יזמה מגע עם הנאשם, דברים שאינם מתיישבים באופן מלא עם הודעת הווטסאפ ששלחה לנאשם ובו שאלה האם הפגישה שקבעו ביניהם מתקיימת כסדרה. תמיהות אלו מותירות ספקות באשר לאופן התרחשותם של האירועים. אינני סבורה כי גרסת המתלוננת שקרית, אך הן מוסיפות על הקושי בקביעת ממצאים חד משמעיים בנוגע לאופן ההתרחשות באותו האירוע".

_____________________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות