ריב משפחתי: תושב מזרעה נאשם ברצח אחיו

האחים הגיעו לבית הגיס עמו היו מסוכסכים ובמהלך קטטה אלימה בין הצדדים ירה חאלד עווד, 37, כדור מאקדחו שפגע באחיו, מוחמד בן ה-46, במצח וגרם למותו
דניאל בן חמו |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד חאלד עווד, בן 37, תושב מזרעה בגין רצח באדישות של אחיו מוחמד עווד בן 46 במותו, הובלה ונשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט. הרקע לרצח הינו סכסוך משפחתי בין האחים לבין הגיס שלהם. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו

על פי כתב האישום, על רקע סכסוך משפחתי בין הנאשם והמנוח לבין הגיס שלהם, לפני כחודש, לאחר חילופי הודעות טלפוניות שכללו גידופים ואיומים בין המנוח לבין הגיס, הגיעו המנוח והנאשם אל בית הגיס, כאשר הנאשם מחזיק אקדח טעון. בביתו של הגיס שהו באותה עת גם שלושת ילדיו הקטינים.

הנאשם והמנוח דרשו מהגיס לפתוח את השער, תוך כדי דרך הנאשם את האקדח שלו. הגיס פתח את השער לאחר שהצטייד בפטיש, והמנוח והנאשם נכנסו לחצר הבית. מיד עם כניסתם לחצר החל עימות גופני ומילולי בין המנוח לבין הגיס במהלכו דחפו אחד את השני. הגיס הבחין בנאשם שהתקרב לעברו כשהאקדח הדרוך בידו, וחבט באמצעות הפטיש בנאשם באזור המצח. הנאשם נאבק בגיס, וירה ירייה אחת מהאקדח אשר פגעה במצחו של המנוח, שעמד סמוך מאד לנאשם ולגיס, וגרם למותו.

לאחר שהנאשם ירה במנוח, זרק את האקדח לעברו של שכן המתגורר בסמוך לבית, והורה לו להעלים אותו. השכן נענה להוראת הנאשם, והשליך את האקדח לעבר חצר מסגד שנמצא סמוך לבית. בחלוף זמן קצר בירר הנאשם עם השכן היכן האקדח, ניגש למסגד יחד עם אחר, פרץ את מנעול שער המסגד, נטל משטח המסגד את האקדח ונמלט עמו מהמקום.

העונש לבן 15 שהורשע בשוד? שנת מאסר

בשבוע שעבר פורסם כי שופטת בית משפט לנוער בבאר שבע, שרון ריבלין אחאי, גזרה שנת מאסר לנער כבן 15, שהורשע בתיק שוד ודרישת נכס בכוח. השופטת גם הורתה לנער לשלם לשניים פיצויים בסך הכל של 2,500 שקלים. בתום הקראת גזר דין אמרה השופטת: "אני מפצירה בנאשם ובבני משפחתו, להירתם להליך טיפולי של ממש אף בתום ריצוי המאסר, ולשקול שוב, ברצינות המתחייבת בין היתר גם מהעונשים המותנים התלויים ועומדים כנגדו, את יציאתו למסגרת חוץ ביתית שתוכל לתת מענה טיפולי ראוי לצרכיו ופתח של תקווה להשתלבות בחיים נורמטיביים".

הנאשם, כיום כבן 15, עת היה הנאשם כבן 14 וחצי, עבד המתלונן בדוכן לממכר פרחים. על פי הרשעתו, הנאשם הגיע עם אדם נוסף למקום, כאשר השותף עוטה על פניו מסכה למניעת הדבקה מנגיף הקורונה ומחזיק בידו שוקר חשמלי, אשר מסר לו הנאשם. הנאשם עטה כובע גרב אשר כיסה את פניו. הנאשם אמר למתלונן כי אם לא ימסור להם את הכסף שברשותו, השותף יחשמל אותו והשניים ירביצו לו, זאת תוך שהשותף הפעיל את השוקר שהחזיק בידו. עוד אמר הנאשם למתלונן כי "הרוסי אין לו רחמים", כאשר הוא מתכוון לשותף. כשסירב המתלונן למסור את הכסף, היכו אותו השניים ולאחר מכן חילקו ביניהם את הכסף.

בהמשך הודה הנאשם בתיק נוסף במסגרתו ארב ושדד מכשיר טלפון של מתלונן אחר, גם כן ביחד עם שותף. השניים הגיחו מאחורי המתלונן לאחר שארבו לו, אחזו בו, הכו אותו באגרופים בפניו, ונטלו ממנו את הנייד שאחז בידו. לאחר מכן השותף והנאשם ברחו מהמקום ומכרו את הנייד שגנבו תמורת 300 שקלים.

_____________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות