נאסר חרירי נאשם: "סחט באיומים זוכים בקרקעות בטייבה"

מי שמוגדר כראש ארגון פשע, הסגיר עצמו לידי המשטרה בחודש שעבר וכעת הוא עומד לדין על פרשת הסחיטה הנרחבת שבגינה נמלט. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר
נעמה כהן |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד נאסר חרירי, בן 40 מאום אל פאחם בגין עבירות סחיטה, זאת לאחר שביחד עם אחרים סחטו באיומים זוכים בקרקעות בעיר טייבה, במסגרת מכרזים פומביים של רשות מקרקעי ישראל.

חרירי, המוגדר כראש ארגון פשע, נמלט לאחר שעלה החשד נגדו בפרשה.

בחודש שעבר הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה. כעת, עם הגשת כתב האישום נגדו מבקשת הפרקליטות להותירו במעצר עד לתום ההליכים נגדו בשל מסוכנותו ו"העדר מורא מהחוק".

מכתב האישום שהוגש עולה כי הנאשם פעל יחד עם אחרים כקבוצה עבריינית אחת, כשבראשה הנאשם ומאלק חרירי, ובמסגרתה ביצעו עבירות של סחיטה באיומים, כנגד זוכים שהגישו הצעות במסגרת מכרזים פומביים שפורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל, לרכישת קרקעות בעיר טייבה.

הנאשם והאחרים עשו שימוש במוניטין האלים שלהם על מנת להניע את הזוכים לעשות או להימנע ממעשה.

בנוסף, זרועותיהם של בני משפחת חרירי חדרו אף למסדרונות השלטון המקומי, בעיריית טייבה, תוך שהם מפעילים עובד עירייה בכיר המקורב לראש הרשות, במטרה להניע זוכים תמימים לוותר על זכיותיהם ו"לפצות" את משפחת חרירי או מי מטעמה בגין זכיות שהושגו כדין.

"מזלזל בחוקריו"

בכתב האישום שהוגש לאחר שהנאשם שהה בבריחה ארוכה, יוחסו לנאשם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (סחיטה באיומים שהביאה לכדי מעשה) וסחיטה באיומים שהביאה לכדי מעשה.

במסגרת בקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו בפרקליטות: "עיון בחומר הראיות, חושף התנהלות עבריינית כדפוס פעילות קבוע של המשיב ושל המעורבים השונים, אשר כאמור, פעלו כקבוצה עבריינית אחת, בהנחייתו של משיב ושל מאלק חרירי, וביצעו עבירות של סחיטה באיומים לצד עבירות כלכליות, תוך שימוש במוניטין האלים שיצא להם. בנסיבות העניין, קיים חשש כי מוניטין אלים זה יצא מהכוח אל הפועל כנגד עדים ומעורבים שונים".

עוד נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, כי "מסוכנתו של המשיב, נלמדת גם מיחסו לחוק ולאנשי מערכת אכיפת החוק, ומהעדר מורא מפני החוק. במסגרת העימותים שבוצעו לו, נהג המשיב בתוקפנות, בריונות וזלזול כלפי החוקרים אשר ערכו את העימותים, תוך שחזר פעם אחר פעם על 'איחולים' כלפי חוקריו, בין היתר: 'אלוהים ינקום בכם … אלוהים ינקום בכם בסוף… אינשאללה ינקום בכם'".


עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות