כלי הנשק: סקייטבורד

גלאור קולשינג, 22 מקרית ארבע, עומד לדין בביהמ"ש המחוזי בי-ם לאחר שהשתתף בתגרה בין מספר צעירים, במהלכה היכה את אחד המשתתפים בסקייטבורד בפניו וגרם לו לשברים
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד גלאור קולשינג, בן 22, תושב קרית ארבע, שחבט באמצעות סקייטבורד בפניו של צעיר לפני כשבועיים במרכז העיר בירושלים. בית המשפט התבקש להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו וזאת בשל מסוכנותו ועברו הפלילי. "העבירה החמורה שביצע לכאורה המשיב מבססת את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו", כך כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט.

על פי כתב האישום, בין הנאשם וחבריו לקבוצת צעירים אחרת החל ויכוח באזור צומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג'. במסגרת הוויכוח משך אחד מחבריו של הנאשם את המתלונן במעילו מאחוריו באופן שהוביל לאיבוד שווי משקלו ולנפילתו ארצה. בעוד המתלונן ניסה לקום, חבט בו הנאשם באמצעות סקייטבורד בפניו. המתלונן נפל ארצה ואיבד את הכרתו למשך מספר שניות. לאחר מכן, ברחו הנאשם וחברו מהמקום. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן שברים בפניו והוא נזקק לניתוח.

עבר פלילי עשיר

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של חבלה בכוונה מחמירה. בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי בידי הפרקליטות ראיות לכאורה לרבות תיעוד מצלמות אבטחה, עדויות הקורבן ועדי ראייה.

"חומרת העבירות", כך כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "ונסיבות ביצוען מלמדים כי קיים יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את ביטחון הציבור, ולפיכך קמה נגד המשיב עילת מעצר וכן מסוכנות סטטוטורית לחוק שכן העבירה בוצעה באמצעות נשק קר. העבירה החמורה שביצע לכאורה המשיב מבססת את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".

עוד נכתב בבקשה כי "מסוכנותו של המשיב מקבלת משנה תוקף נוכח שלושה רישומים פליליים בגין עבירות של הפרעה לשוטר, היזק לרכוש במזיד וגרימת שריפה ברשלנות".

תקף חוסים על הרצף האוטיסטי: "הרעישו לי"

עוד בפלילים: שופטת בית משפט השלום בנתניה הדס רוזנברג שיינרט, הרשיעה נאשם בביצוע שתי עבירות של הפרת הוראה חוקית ובביצוע עבירה של תקיפה. העבירות כוונו כלפי חוסים המאובחנים על הרצף האוטיסטי במרכז תעסוקה בכפר יונה, המצוי בסמיכות לבית הנאשם משום שלטענתו הרעישו לו.

בהכרעת הדין נקבע כי במהלך חודש אפריל 2018, התיז הנאשם מים באמצעות צינור על החוסים שהיו בחצר ההוסטל באופן שהרטיבם וגרם להם לבהלה. בנסיבות אלו, ניסו חלק מהחוסים להסתתר מאחורי גופם של אנשי הצוות. במהלך שתי הזדמנויות נוספות בחודש יוני 2018, השמיע הנאשם מוזיקה בעצמה חזקה ורעש מונוטוני אל עבר חצר ההוסטל , תוך הפרה של צו שיפוטי שאסר עליו להטריד את החוסים בכל דרך. זאת, מתוך כוונה להרתיע את החוסים מלשהות בחצר, על מנת ש"לא יעשו לו רעש".

"קיים אינטרס ציבורי מובהק להבטיח חיים בטוחים ושקטים לאוכלוסיות מוחלשות, המתקשות לעיתים להגיב לפגיעה בהן ולהתמודד עמה. הצטברותם של המעשים כלפי אותם נפגעי עבירה ופעילותו של הנאשם בצורה מתריסה ומודעת, בניגוד להוראה החוקית, פעם אחר פעם, אינם מאפשרים לשלול ממעשי הנאשם את הפליליות שבהם", כתבה השופטת בהכרעת הדין.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות