תקף חוסים על הרצף האוטיסטי: "הרעישו לי"

ביהמ"ש הרשיע את הנאשם בכך שהפר צו הרחקה שהוצא לו, נכנס למרכז התעסוקתי בו עבדו החוסים, הממוקם בשכנות אליו, התיז עליהם מים כדי שישמרו על השקט
דנה לווינסקי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בנתניה הדס רוזנברג שיינרט, הרשיעה נאשם בביצוע שתי עבירות של הפרת הוראה חוקית ובביצוע עבירה של תקיפה. העבירות כוונו כלפי חוסים המאובחנים על הרצף האוטיסטי במרכז תעסוקה בכפר יונה, המצוי בסמיכות לבית הנאשם משום שלטענתו הרעישו לו. "קיים אינטרס ציבורי מובהק להבטיח חיים בטוחים ושקטים לאוכלוסיות מוחלשות, המתקשות לעיתים להגיב לפגיעה בהן ולהתמודד עמה. הצטברותם של המעשים כלפי אותם נפגעי עבירה ופעילותו של הנאשם בצורה מתריסה ומודעת, בניגוד להוראה החוקית, פעם אחר פעם, אינם מאפשרים לשלול ממעשי הנאשם את הפליליות שבהם", כתבה השופטת בהכרעת הדין.

בהכרעת הדין נקבע כי במהלך חודש אפריל 2018, התיז הנאשם מים באמצעות צינור על החוסים שהיו בחצר ההוסטל באופן שהרטיבם וגרם להם לבהלה. בנסיבות אלו, ניסו חלק מהחוסים להסתתר מאחורי גופם של אנשי הצוות. במהלך שתי הזדמנויות נוספות בחודש יוני 2018, השמיע הנאשם מוזיקה בעצמה חזקה ורעש מונוטוני אל עבר חצר ההוסטל , תוך הפרה של צו שיפוטי שאסר עליו להטריד את החוסים בכל דרך. זאת, מתוך כוונה להרתיע את החוסים מלשהות בחצר, על מנת ש"לא יעשו לו רעש".

זוכה מעבירת איומים

בהרשיעו את הנאשם, דחה ביהמ"ש את טענת ההגנה, לפיה יש לזכות את הנאשם מחמת הגנה של "זוטי דברים" בהיות מעשיו קלי ערך, תוך שקבע כי הנאשם לא גילה בהתנהגותו חמלה כלשהי או התייחסות אנושית כלפי אנשים המתמודדים, שלא מרצונם, עם מאפיינים ייחודים ועם קושי בקיום אינטראקציות חברתיות.

עוד נקבע בהכרעת הדין, כי חברה דמוקרטית "צריכה לדעת לגלות סבלנות, לקבל ולהכיל אף את הפרטים השונים שבתוכה, תוך הבטחת קיום בצורה מכבדת ושלווה לכלל החברים בה".

"קיים אינטרס ציבורי מובהק", הוסיפה השופטת, "להבטיח חיים בטוחים ושקטים לאוכלוסיות מוחלשות, המתקשות לעיתים להגיב לפגיעה בהן ולהתמודד עמה. הצטברותם של המעשים כלפי אותם נפגעי עבירה ופעילותו של הנאשם בצורה מתריסה ומודעת, בניגוד להוראה החוקית, פעם אחר פעם, אינם מאפשרים לשלול ממעשי הנאשם את הפליליות שבהם".

לצד הרשעתו בעבירות של הפרת הוראה חוקית ותקיפה, זיכה בית המשפט את הנאשם , מחמת הספק, מעבירת איומים שיוחסה לו.

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת הדס רוזנברג שיינרט

____________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות