בשורה לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים: שינוי נהלים בבל"ל

חוזר חדש שיפורסם בקרוב על ידי המוסד לביטוח לאומי יקבע כי הורים שיתבעו בעקבות אלרגיה לא יחויבו עוד בתיעוד אירוע מסכן לצורך קבלת קצבת נכות עד גיל 10
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

המוסד לביטוח הלאומי הודיע כי בימים הקרובים הוא ישנה את הנהלים ויפרסם חוזר חדש שיקבע כי בתביעות אלרגיה של ילד נכה לא יהיה עוד צורך בתיעוד אירוע מסכן חיים לצורך קבלת קצבת נכות עד גיל 10.

עד לאחרונה, על פי הנחיות הביטוח הלאומי, ילדים שסבלו מאלרגיות מסכנות חיים היו זכאים לגמלה מביטוח לאומי רק לאחר שחוו התקף משמעותי מוכח. דבר זה הוביל למצב אבסורדי – הורים שמרו על ילדיהם בצורה מיטבית כדי למנוע מהם לקבל התקף מסכן חיים, ובכך נלקחה מהם האפשרות לקבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי.

"מאבק ארוך ומתיש"

עו"ד ענת קאופמן המכהנת כיו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין מנהלת במשך שנים מאבק בנושא. היא טיפלה בעשרות תיקים וערכה פגישות עם הנהלת הביטוח הלאומי. הנושא עלה אף בבג"צ בנושא הוועדות הרפואיות שהוגש לפני מספר חודשים. כאמור, הביטוח הלאומי הודיע כי הוא יפרסם בקרוב הנחיות חדשות שיכירו בזכאות של ילדים אלרגים עד גיל 10 לקבל גמלה גם ללא התקף מסכן חיים.

עו"ד ענת קאופמן: "אני שמחה שלאחר מאבק ארוך ומתיש ביטוח לאומי קיבל את דרישתנו לשנות את ההנחיות ולבוא לקראת ההורים והילדים. במשך שנים רבות ניהלתי מאבקים בוועדות מול ביטוח לאומי ובבתי הדין לעבודה וערכתי פגישות עם הנהלת הביטוח הלאומי במטרה שיכירו בזכאות הילדים האלרגיים גם מבלי שחוו התקף מסכן חיים. לפני מספר חודשים הגישה לשכת עורכי הדין בג"צ בנושא התנהלות הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי וגם שם נדון נושא ההנחיות לילדים אלרגיים. הנהלים החדשים עדיין לא פורסמו ואני מצפה לראות בשטח את שינוי החלטות הוועדות הרפואיות, שיקלו על אלפי ילדים".
_________________________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות