4 תושבי הצפון חשודים: סחטו בעלי קווים להסעות

במשטרה טוענים כי החשודים גבו דמי חסות מבעלי הקווים, המסיעים את תושבי השטחים לתוך ישראל ובחזרה וכן מהנוסעים עצמם. בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום
דניאל בן חמו |
שוד איומים איום איים אקדח
אילוסטרציה envato

שוטרי משטרת ישראל במחוז הצפוני חשפו פרשת גביית כספים באמצעות סחיטה בכוח והטלת אימה על קורבנות ובעלי קווים להסעות בסמוך למעברי הגבול. בימים הקרובים יוגשו נגד החשודים כתבי אישום.

חוקרי המשטרה בתחנת עפולה פתחו בחקירה סמויה שנמשכה בחודשים האחרונים במהלכה עלה כי מספר חשודים ביצעו סחיטה באיומים של קווי הסעות וסחיטה של תושבי השטחים וגבו דמי חסות מהם ומהנהגים.

מהחקירה עלה כי אותם החשודים גובים סכומי כסף עבור מעבר של שוהים בלתי חוקיים דרך המחסומים ודרך פרצות בגדר הגבול בסמוך למוקייבלה ומעבר ג'למה. בנוסף נגבו דמי מעבר מנהגי ההסעות ולעיתים החשודים השתלטו על הקווים שלהם באמצעות רכבי הסעות שהיו ברשותם.

לפני מספר שבועות ניתן האות שבמהלכו פשטו כוחות בילוש ,לוחמי היס"מ במרחב עמקים יחד עם לוחמי משמר הגבול על בתיהם של החשודים בכפר מוקייבלה ועצרו 4 חשודים במעשה. החשודים נעצרו כשברשותם נתפסו 6 כלי רכב ששימשו אותם לפעילות הפלילית, מסמכים שונים ורישומי כספים, אקדח איירסופט, טלפונים וסכום כסף במזומן על סך 136 אלף שקלים.

הצהרת תובע

נגד ארבעת העצורים החשודים תושבי מוקייבלה הוגשה הצהרת תובע ובית המשפט האריך את מעצרם ובימים הקרובים כאמור, יוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר כי היא "פועלת כנגד ארגוני הפשיעה בתחומים רבים תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים הפוגעים בביטחון ובשגרת החיים של הקורבנות. והמשטרה קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מייד למשטרה! הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום או הציות לאותו עבריין לא מבטיח דבר ואף מעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כנגד אותו קורבן וקורבנות נוספים".

וחצי שנות מאסר לתושב ירושלים שגנב נשק מרכב משטרתי

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, גזרה על ראמי פקייה 4.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס בסך 5,000 שקלים וחילוט הרכב ששימש לביצוע העבירה, זאת לאחר שבמאי האחרון גנב נשק רב מתוך רכב משטרתי והחביא אותו.

השופטת קבעה בגזר הדין כי "הערכים המוגנים בעבירות של החזקת נשק וירי בשטח בנוי הם שמירה על שלום הציבור, בטחונו ושלמות גופו; החשש שנשק המוחזק שלא כדין עלול להתגלגל לידיים בלתי רצויות ולשמש למעשים אסורים, שיש בהם כדי לפגוע ואף ליטול חיי אדם".

"ההחזקה והשימוש בכלי נשק שלא כדין", הוסיפה השופטת, "עלולה לגרום לפגיעה פיזית בחייהם ובשלמות גופם של הסובבים. למרבה הצער בשנים האחרונות אנו עדים כמעט מידי יום לאירועים של ירי ושימוש בנשק המביאים לקיפוח חייהם של רבים, לעיתים קרובות של חפים מפשע. בנוסף לצער על הפגיעות הפיזיות ואבדן החיים, אירועי הירי התכופים מביאים לשינויים באורחות החיים ובנורמות החברתיות, ולתחושה ש'כל דאלים גבר'".

________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות