סוכנים סמויים הובילו למעצר 51 חשודים בסחר בנשק

החקירה הפכה הבוקר (יום ב') לגלויה עם מעצרם של החשודים ותפיסה גדולה של אמצעי לחימה. השוטרים תיעדו כ-35 עסקאות למכירת אקדחים, רובים ומטענים
רונן לוי |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

סוכנת (שוטרת) וסוכן סמויים הביאו להפללה ומעצר של 51 חשודים בקרב החברה הערבית בחשד לסחר באמל"ח והניבו תפיסה של עשרות כלי נשק ומטעני חבלה. לפנות בוקר (יום ב') הפכה החקירה לגלויה והשוטרים פשטו על בתי החשודים, עצרו אותם ותפסו אמל"ח בכמות גדולה. במהלך היום יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשל"צ, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

הסוכנת וסוכן נוסף, הופעלו במשך חודשים רבים בקרב עברייניים בחברה הערבית. הסוכנים הצליחו לחדור לעולם הפשע ולרכוש את אמונם של סוחרי נשק בלתי חוקי, ולבצע כ-35 עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת כלי נשק ומטעני חבלה ביניהם אקדחים, רובה קלצ'ניקוב, M-16 ותת מקלע MP5.

במהלך ההפעלה המורכבת בתא שטח מצומצם ומאתגר, פעלו הסוכנים במסווה לאורך תקופה ארוכה אל מול גורמים עבריינים שהפעילו רשת שלמה שעסקה בהסבה, תיווך ומכירה, של כלי נשק תקניים ומוסבים בארץ וברש"פ, תוך איסוף מארג ראיות ותיעוד ביצוע העסקאות. מדובר בעבירות חשיפה שרובן תולדה של מודיעין משטרתי ופעילות משמעותית ברובד הסמוי, במאבק המתמשך בעבירות אמל"ח וירי ברחבי הארץ בדגש לחברה הערבית.

שיתוף פעולה משטרתי

הבוקר עם הינתן האות פשטו למעלה מ-1,000 שוטרים מיחידות שונות ביניהן יחידת אתגר שהובילו את הפרשייה בליווי פרקליטות חיפה, יחידה 33 (גדעונים), כלל יחידות להב 433, חטיבה טקטית של מג"ב ויחידות יסמ"ג, מתפ"א, ימ"ר צפון וימ"ר חוף, על בתיהם של עשרות חשודים בסחר באמל"ח בכל רחבי הארץ בערים: מוסמוס, מושרייפה, אום אל פאחם, נוף הגליל, פוריה, דבוריה, נצרת, ערערה, כפר קרע, ברטעה, טייבה, ג'נין, קפין שבשטחים.

בתום החיפושים נתפסו עשרות אלפי שקלים, 7 כלי רכב וכלי נשק מסוג אייר סופט, כלל החשודים שנעצרו נחקרים באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח – כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות