נעצרו חשודים שהשפילו אדם עם מוגבלות בעיר העתיקה בירושלים

החשודים תיעדו בשידור חי את התקיפה ב"טיקטוק", במהלכה קיללו והתעמרו בו. המקרה מצטרף למקרה נוסף בו התעללו נוסעים ברכבת בחסר ישע
אייל חן |
מעצרו של אחד החשודים. צילום מסך מתוך תיעוד המשטרה

סרטון שהופץ בשידור חי ברשת ה"טיקטוק" הביא לאיתור ומעצר חשודים, לאחר שהשפילו וגידפו אדם עם מוגבלות בעיר העתיקה בירושלים. רק בסוף השבוע האחרון נעצרו חשודים נוספים בהתעללות בחסר ישע ברכבת, כשגם אז הם תיעדו את המעשה.

אמש, בשעות הערב התקבל במוקד 100 של מחוז ירושלים דיווח על תיעוד שמופץ בשידור חי ברשת החברתית "טיקטוק" ובו נראה אדם עם מוגבלות, כשהוא מושפל על ידי אחרים בעיר העתיקה בירושלים, תוך שהם מגדפים אותו ומתעדים זאת.

מיד עם קבלת הדיווח במשטרה, החלו שוטרי מרחב דוד בסריקות מהירות בהכוונת מרכז השליטה של מחוז ירושלים, במהלכן איתרו את המעורבים במעשה. החשודים (13,16,30, תושבי העיר העתיקה בירושלים), הועברו לחקירה במרחב דוד במחוז ירושלים. לאחר שנתפסו, טענו בפני השוטרים שהמעשה בוצע "בצחוק".

לאחר ביצוע פעולות חקירה מהירות לאיתור המעורבים, חוקרי המשטרה עצרו את שני החשודים (15, תושבי ירושלים), והם הועברו לחקירה במשטרה, ובהמשך נשלחו למעצר בית.

התעללות ברכבת

משטרת מחוז ירושלים פועלת כל העת במרחבי הרשת לאיתור וטיפול בחשודים המבצעים מעשי אלימות, התעללות והשפלה, בפרט נגד חסרי ישע. רק בסוף השבוע האחרון במקרה אחר, שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים, עצרו לחקירה שני חשודים בתקיפת אדם עם צרכים מיוחדים במהלך נסיעה ברכבת הקלה באזור שועפט בירושלים.

עפ"י החשד והתלונה שהוגשה במשטרה, אחד המעורבים שפך מים מבקבוק והשפריץ עליו מים מפיו, כל זאת בזמן שחשוד נוסף מתעד את האירוע במכשיר הנייד.

צעיר מעראבה נאשם: התחזה והטריד מינית ילדות בטיקטוק

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד צעיר בן 26 מעראבה, בגין ביצוע עבירות מין במספר קטינות באמצעות יישומוני טיקטוק ו-וואטסאפ. על פי האישום, הצעיר פנה לנערות וילדות דרך טיקטוק וואטסאפ והציג את עצמו כנערה בת גילן. הוא ביקש מהן לשלוח לו תכנים מיניים ובהמשך איים כי אם לא יוסיפו לשלוח יפרסם את ששלחו לו. החקירה בעניינו של הנאשם החלה בעקבות תלונה של אם, שבתה נפלה קורבן למעשיו. במהלך החקירה הצטברו עוד עדויות ומתלוננות נגדו.

על פי עובדות כתב האישום, החל מסוף שנת 2021 ועד למועד מעצרו בשבוע שעבר, הנאשם פנה לילדות בנות 12-9 ולצעירות נוספות, בין היתר מהחברה הערבית, באמצעות יישומוני טיקטוק ו-וואטסאפ, תוך שהוא מציג עצמו כילדה או נערה בת גילם.

הראיות הצטברו
על פי החשד, במהלך ההתכתבות עמן, הנאשם גרם לקטינות לשלוח לו תכנים מיניים ואף ביצע בהן מעשים מגונים באמצעות הרשת. בהמשך לכך, סחט הנאשם באיומים חלק מהקטינות בכך שאיים לפרסם את התכנים שנשלחו אליו על ידן, באם לא ישלחו לו תכנים מיניים נוספים.

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את מסוכנותו הנובעת מריבוי הקורבנות, גילן הרך, וחומרת המעשים המיניים המיוחסים לו וכן העובדה כי "הנאשם סחט באיומים חלק מהקטינות".

החקירה בתיק נוהלה על-ידי יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל, העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון, זאת בעקבות תלונה שהוגשה במוקד 105 על ידי אמה של אחת הנפגעות הקטינות. בתום החקירה, שלוותה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אותרו ונאספו עדויות מקטינות נוספות.

_________________________________________________

עו"ד קימברלי אלון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות