חשד: הפיצו תמונות עירום של נשים ונערות בטלגרם

חוקרי יחידת הסייבר עצרו 7 חשודים בהפצת יותר מ-170 תכנים בקבוצה סודית שהתנהלה ביישומון, ללא ידיעתן של המצולמות. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם
אייל חן |
טלגרם, אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה היום (יום ב') 7 חשודים שהפיצו מאות תמונות וסרטוני עירום של קטינות ובגירות ישראליות ללא ידיעתן בקבוצה סודית באפליקציית טלגרם. בהתאם לצורכי החקירה וככל שיידרש החשודים יובאו לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

בשבועות האחרונים התנהלה חקירה סמויה, בעקבות תלונות וחומרי חקירה שהצטברו אודות קבוצה סגורה באפליקציית טלגרם בשם "שיתופים", במסגרתה מתקיימות התכתבויות עם תוכן מיני בין חברי הקבוצה, תוך שיתוף סרטונים ותמונות בעלי אופי מיני של קטינות ובגירות ישראליות ללא ידיעתן. נדגיש כי עפ"י חוק הסרטונים, הפצה או פרסום של סרטונים ותמונות בעלי אופי מיני ללא אישור המצולמים, נחשבים לעבירה חמורה שדינה עד 5 שנות מאסר.

על פי החשד, בקבוצה שפעלה מזה מספר חודשים, שיתפו חברי הקבוצה למעלה מ-170 סרטונים ותמונות תוך פגיעה בפרטיותן של עשרות קורבנות, נשים וקטינות באופן בוטה. למרות מאפייני האנונימיות והקושי להתחקות אחר חברי הקבוצה באפליקציית הטלגרם, הצליחו השוטרים ביחד עם יחידת הסייבר בלהב 433 לחשוף את זהותם של חלק מחברי הקבוצה.

כאמור, עם המעבר לחקירה גלויה ולאחר גביית עדויות מהקורבנות, הבוקר פשטו הבלשים על בתיהם של שבעה חשודים וביצעו מעצרים וחיפושים, במהלכם נתפסו אמצעי מדיה דיגיטליים שונים לצורכי חקירה.

צעיר מעראבה נאשם: התחזה והטריד מינית ילדות בטיקטוק

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד מג'ד קראקרה, בן 26 מעראבה, בגין ביצוע עבירות מין במספר קטינות באמצעות יישומוני טיקטוק ו-וואטסאפ. על פי האישום, קראקרה פנה לנערות וילדות דרך טיקטוק וואטסאפ והציג את עצמו כנערה בת גילן. הוא ביקש מהן לשלוח לו תכנים מיניים ובהמשך איים כי אם לא יוסיפו לשלוח יפרסם את ששלחו לו. החקירה בעניינו של הנאשם החלה בעקבות תלונה של אם, שבתה נפלה קורבן למעשיו. במהלך החקירה הצטברו עוד עדויות ומתלוננות נגדו.

על פי עובדות כתב האישום, החל מסוף שנת 2021 ועד למועד מעצרו בשבוע שעבר, הנאשם פנה לילדות בנות 12-9 ולצעירות נוספות, בין היתר מהחברה הערבית, באמצעות יישומוני טיקטוק ו-וואטסאפ, תוך שהוא מציג עצמו כילדה או נערה בת גילם.

על פי החשד, במהלך ההתכתבות עמן, הנאשם גרם לקטינות לשלוח לו תכנים מיניים ואף ביצע בהן מעשים מגונים באמצעות הרשת. בהמשך לכך, סחט הנאשם באיומים חלק מהקטינות בכך שאיים לפרסם את התכנים שנשלחו אליו על ידן, באם לא ישלחו לו תכנים מיניים נוספים.

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

___________________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות