4 וחצי שנות מאסר לגנב רכבים

הנאשם הורשע כי פרץ למכוניות חונות במספר מקרים והעביר אותם לשטחי הרשות. פרט לעונש המאסר גזר עליו ביהמ"ש גם קנס של 10 אלף שקלים ו-6 חודשי שלילת רישיון
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 55 חודשי מאסר וקנס של עשרת אלפים שקלים לגנב רכבים שגנב 5 רכבים. השופט גם גזר על הגנב חצי שנת שלילת רישיון.

על פי כתב האישום לפני כשנה, ניפץ הנאשם שמשת רכב מסוג מזדה, אשר חנה בחניון ציבורי בפתח תקווה, נכנס אליו, הניע את הרכב, גנב אותו, נהג בו בהעדר רישיון נהיגה או ביטוח, הגיע בנסיעה לכיוון מעבר חשמונאים על כביש 443, במקום הוצב מחסום של משטרת ישראל, הנאשם פתח את דלת הנהג בעוד הרכב בנסיעה, נמלט ממנו, אך בסמוך לאחר מכן נעצר.

במקרה אחר, כך לפי האישום, גנב הנאשם רכב מזדה מרחוב ראש פינה בחולון, הוא נכנס אל הרכב, הניע אותו, נהג בו ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח, והעבירו אל שטחי האזור דרך מעבר חשמונאים על כביש 443. האישומים הנוספים הינם גניבות רכב מבאר יעקב, רמלה ולוד ואת כל הרכבים העביר לשטחי הרשות.

השופט מזרחי קבע בגזר הדין כי התכליות העומדות אחר העבירות שאותן ביצע הנאשם הן מניעת הפגיעה ברכוש הזולת, מניעת גניבת הרכבים, מניעת הנזק הישיר הנובע לבעלי המכוניות מאותה גניבה, מניעת הפגיעה בתחושת הקניין והביטחון האישי שלהם ושל האזרחים בכלל, והנזק העקיף הכללי הנובע מכך הן לבעלי הרכבים, הן לחברות הביטוח, הן לשיעור פרמיית הביטוח לכלל הציבור והן לרשויות האכיפה הנלחמות מלחמת חורמה בתופעה הקשה.

מתחם ענישה

עוד נכתב בגזר הדין כי נהיגת הרכבים הגנובים ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח מוסיפה סיכון לשלום הציבור העושה דרכו בדרכים. במחלוקת שנפלה בין הצדדים ביחס לשאלה האם יש לקבוע מתחם ענישה כולל, או שמא יש לעשות כן ביחס לכל אישום ואישום בנפרד.

"אני סבור", כתב השופט מזרחי בגזר הדין, "כי כל אירוע עברייני המתואר בכל אישום ואישום ראוי למתחם ענישה נפרד ואין לקבוע כאן מתחם ענישה כולל, שהרי מדובר בהתרחשות עבריינית שכל אחת ממנה עומדת בפני עצמה, במועדים שונים, שלכל בעל רכב גנוב אינטרס קנייני מוגן, נפרד משל חברו ובכל פעם מגבש הנאשם את יסודות העבירה בנפרד במנותק מההתרחשות באישום האחר".

"אין לומר", הוסיף עוד השופט, "כי עומדת בפניי עבירה אחת רבת פריטים, או שרשרת אחת של עבירות, או מעשה אחד שבו נפגע קניין של רבים. אלו הם מעשים עברייניים נפרדים".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

___________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות