הונאת ביטוח: התחזה לאחיו וקיבל כספים של אביו המנוח

אור ליכטנשטיין, 31 מכפ"ס, נאשם כי קיבל מחברת הביטוח את חלקו של אחיו בכספי ביטוח החיים של אביהם המנוח, בהיקף של כ-285 אלף שקלים תוך שימוש במסמכים מזויפים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום כנגד אור ליכטנשטיין, בן 31, תושב העיר, בגין התחזות לאדם אחר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה, זאת לאחר קיבל לידיו מחברת הביטוח את חלקו של אחיו בכספי ביטוח החיים שהוריש אביהם המנוח בסך כ-285 אלף שקלים, תוך שהוא מתחזה לו ע"י שימוש במסמכים מזויפים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עומר גיל, בשנת 2017 נפטר אביו של הנאשם, והותיר אחריו צוואה בה ציווה את כל רכושו לחלוקה שווה בין שני ילדיו – הנאשם ואחיו. לאחר פטירת האב, הגיש הנאשם תביעה לחברת הביטוח "הראל" במטרה לקבל את חלקו בביטוח החיים של אביו המנוח.

בהמשך לכך, העבירה חברת הביטוח לנאשם את חלקו בביטוח החיים בסך כ-285,000 שקלים, המהווים מחצית מסכום ביטוח החיים הכולל. לאחר מכן פנה הנאשם בשנית אל חברת הביטוח, תוך שהוא נחזה לאחיו במטרה לקבל גם את חלקו בביטוח החיים.

לשם כך, כך מתואר בכתב האישום, שלח הנאשם דואר אלקטרוני לחברת "הראל" בצירוף מסמכים מזויפים אשר כללו בין היתר צילום תעודת זהות של אחיו ופרטי חשבון בנק שנחזה להיות בבעלות אחיו ובפועל היה בבעלות בת זוגו דאז. בעקבות זאת, העבירה חברת הביטוח את חלקו של האח בביטוח החיים בסך כ-285 אלף שקלים, אותם נטל הנאשם לידיו במרמה.

חשד: סיממה את בנותיה על מנת לגרוף כספים מהביטוח הלאומי

צוות חקירה מיוחד של המשטרה וחוקרי הביטוח הלאומי עצרו בתום חקירה סמויה, תושבת נתניה בחשד לעבירות הונאה, מרמה והתעללות בחסרי ישע, ע"י מתן חומרי טשטוש לבנותיה הקטינות, במטרה לקבל קצבאות נכות ושירותים מיוחדים מהביטוח הלאומי. הבוקר (יום ב') תובא החשודה להארכת מעצר.

חוקרי אגף החקירות של הביטוח הלאומי פתחו לאחרונה בחקירה סמויה, עם קבלת מידע מהקהילה, בדבר חשד כי תושבת נתניה נותנת עפ"י החשד לבנותיה, בנות 6 ו-7, חומרים שונים על מנת לטשטש אותן בבואן לוועדות הרפואיות, במטרה להונות ולקבל קצבאות נכות ותקציבי עתק לשירותים מיוחדים.

50 אלף שקל בחודש

בהתאם לחשדות החמורים, הוקם צוות חקירה מיוחד (צח"מ) המשותף לאגף החקירות בביטוח הלאומי וחוקרי המשטרה בתחנת נתניה, אשר חקרו במישור הסמוי את את החשד לפגיעה בחסרי ישע, כאשר עם התפתחות החקירה עלה חשד בדבר יצירת מצג שווא של האם בפני הוועדות של הביטוח הלאומי , הנוגעים לכל שמונת ילדיה, תוך טענות שונות בדבר היותם בעלי צרכים מיוחדים, שעה שהם בריאים לחלוטין, כאמור במטרה לקבל קצבאות במרמה הנאמדים בכ-50 אלף שקלים כל חודש.

בתוך כך, חוקרי המשטרה בתחנת נתניה עצרו את החשודה, לצד חיפוש ותפיסת מסמכים רפואיים שונים וחומרים שהועברו להמשך מיצוי ראיות. בנוסף , גורמי רווחה עורבו לטובת טיפול בכלל הילדים, ותשאול הקטינים ע"י חוקר מוסמך מטעמם. המשטרה תביא הבוקר את החשודה, לדיון בבימ"ש השלום פ"ת, בבקשה להאריך את מעצרה בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה.

__________________________________________

עו"ד רוני ינון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות