המדינה נגד מגדלי הקנאביס? כתבי אישום נגד מפעילי מעבדות סמים

לביהמ"ש הוגשו בימים האחרונים מספר כתבי אישום נגד מפעילי מעבדות סמים ברחבי הארץ על גידול וסחר של עשרות קילו גראס בהיקף של מיליוני שקלים
אייל חן |
258 צמחי קנאביס נתפסו - תצלום אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

כתבי אישום שעניינם הקמת מעבדות ביתית לגידול סם מסוג קנאביס הוגשו בימים האחרונים לבתי המשפט ברחבי הארץ. כתב האישום הראשון הוגש בבית המשפט המחוזי מרכז כנגד רן יחיא, בן 33, מראשון לציון בגין ייצור, הכנה והפקת סם לאחר שהקים ותפעל מעבדת סמים במחסן בעיד לוד ובה נתפס קנאביס במשקל כ-83 קילו. שני כתבי אישום נוספים הוגשו בבית משפט השלום בנתניה כנגד יצחק דמירדרה, בן 40 מבאר ויעקב ומנחם לוי, בן 40 מראשון לציון, בגין עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים מסוכנים, זאת לאחר שהקימו ותפעלו מעבדת סמים בבית ששכרו באבן יהודה, ובה נתפסו כ-34 קילו קנאביס בשווי של למעלה ממיליון שקלים.

כתב האישום הראשון, הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד רן יחיא. על פי המתואר בכתב האישום, הנאשם שכר מחסן בעיר לוד שם הקים מעבדה לייצור סם מסוכן מסוג קנבוס. לצורך גידול הסמים, צייד הנאשם את המעבדה בציוד רחב היקף הנדרש לכך, ובכלל זאת מזגנים, מאווררים, מפוחים, מסננים, שנאים, משאבת מים, מד טמפרטורה ודשנים שונים.

מפעל ביתי לייצור סמים

ברשותו של הנאשם נתפסו כ-83 קילו צמחי קנבוס. כמו כן נטל הנאשם שלא כדין חשמל מחברת החשמל בעלות משוערת של כ-18 אלף שקלים. ייצור, הכנה והפקת סם ייצור, הכנה והפקת סם.

כתב האישום השני הוגש לבית משפט השלום בנתניה כנגד יצחק דמירדרה, מבאר ויעקב ומנחם לוי מראשון לציון. על פי המתואר בכתב האישום, הנאשמים שכרו בית מגורים בן שתי קומות באבן יהודה שם הקימו מעבדה לגידול סם מסוגן מסוג קנבוס. לצורך גידול הסמים, ציידו הנאשמים את המעבדה בציוד הנדרש לכך, וכן חיברו את חוטי הובלת החשמל של הבית לחוטי חשמל ציבוריים, כך שצריכת החשמל הכבדה שנגרמה כתוצאה מהפעלת המעבדה, לא נכללה בספירת מונה החשמל של הבית. בעת מעצרם, נתפסו בדירה, פרט לציוד שפורט לעיל, שתילי קנבוס בכמות כוללת של כ-34 קילו, ובשווי של 1.2 מיליון שקלים.

לשניים מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור, הכנה והפקת סם מסוכן והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית. לוי הואשם גם בעבירות של החזקת חצרים לשם הכנת סם מסוכן ובנטילת חשמל.

________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות