שטרן חלובה תבע את יאיר רבינוביץ במאות אלפי שקלים

חבר הנהלת התאחדות הכדורגל הגיש תביעת לשון הרע נגד רו"ח רבינוביץ, לשעבר יו"ר הרשות לבקרת תקציבים בטענה כי השמיץ אותו וייחס לו פעולות כספיות לא תקינות. רבינוביץ: "אמת דיברתי"
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

שטרן חלובה, חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל בישראל, הגיש לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים, נגד יאיר רבינוביץ, רואה חשבון, אשר במשך 18 שנים כיהן כיו״ר הרשות לבקרת תקציבים.

לטענת חלובה רבינוביץ השמיץ אותו וייחס לו פעולות שונות, בקשר עם תפקידו ועברו של התובע בקבוצת הפועל צפרירים חולון, תפקיד שאינו ממלא כבר עשרות שנים. רבינוביץ עדיין לא הגיש כתב הגנה, אך במענה למכתב ההתראה הגיב: "אמת דיברתי".

על פי התביעה, במהלך השבועות האחרונים, ישנו רחש תקשורתי וציבורי עצום סביב מצבה הפיננסי של קבוצת בית״ר ירושלים וכן התנהלותה של הרשות לבקרת תקציבים, בגין כך.

לפני מספר שבועות, יו״ר הרשות לשעבר, רבינוביץ, התראיין לתוכנית הספורט "חמש באוויר" אשר שודרה בשידור ישיר בטלוויזיה, זאת נוכח מעמדו וניסיונו אשר כיהן כאמור במשך שנים ארוכות בתור יו״ר הרשות, כדי לחוות דעה בקשר עם התנהלותה של הרשות נוכח הנסיבות הקשורות למצבה הפיננסי של קבוצת בית״ר ירושלים.

חלובה: "ניצל את הבמה כדי להשמיץ אותי"

עם ואת, ציין חלובה בתביעה, למרבה הצער, רבינוביץ, בחר לנצל את הבמה שניתנה לו כדי להשמיץ את חלובה שאין לו שום קשר לבית"ר ירושלים, באופן החמור ביותר שניתן להעלות על הדעת, בכוונת מכוון, וייחס לו פעולות שונות, בקשר עם תפקידו בהתאחדות, וכן בקשר לתפקידו ועברו של התובע בקבוצת הפועל צפרירים חולון.

"זה נכון להגיד שהיא לא פעלה כראוי, בהנחה שהיה ידוע שלבעלי בית״ר לא היה כיסוי. אם נבדוק את התקנון של היום מול הביצוע בפועל תראה שאין חפיפה, הבקרה לא מקיימת אותו. זו הוראה של ההתאחדות, שטרן חלובה ואנשים כדוגמתו מעבירים מסרים לא לקיים את התקנות.

עסקנים בתוך ההתאחדות מורים לאנשים בבקרת התקציבית לשמור על האנשים”, אמר רבינוביץ בראיון והוסיף: "לצורך העניין חלובה נתן בטחונות עביר חולון… חולון לא עמדה בתחזיות התקציב וכשהלכתי לממש את הבטחונות כדי לשלם את השכר לשחקנים הוא אמר לי: 'לא יחול עליהם התקנות, אל תממש את הבטוחות'. אמרתי לו; 'מי אתה שתגיד לי דבר כזה?' אז היא השיב: 'אני אראה לך' התוצאה היא שהחליפו אותי”.

רבינוביץ: "מוכן לבדיקה במכונת אמת"

בתביעה טען חלובה כי חומרת ההאשמות הפוגעניות בה רבינוביץ האשים אותו, מדברת בעד עצמה. "הכיצד יעלה על הדעת", כתב חלובה בתביעתו, "כי מי שכהן במשך שנים רבות כיו״ר הרשות, בעל תפקיד ציבורי, מציין, ביודעין ובמכוון, 'עובדות' שקריות בנוגע לתובע, מייחס לו האשמות בדויות ומציג אותו בעייני הבריות כמי שפעל בניגוד לתקנוני ההתאחדות ואף הדיח את הנתבע (וגם אחרים), במסגרת תפקידו כיו״ר הרשות, לפעול בניגוד לתקנוני התאחדות, מורה 'לשמור על אנשים', משדל לא לקיים את הוראות הדין ועוד ועוד. זאת – באופן שקרי לחלוטין וללא כל ביסוס".

במכתב התגובה להתראה לפני תביעה, ציין יאיר רבינוביץ: "אמת דיברתי, הדברים נאמרו וזכו לפרסום תקשורתי פעמים רבות בעבר, לרבות בזמן אמת ומעולם לא הוכחשו ולא זכו לתגובה כלשהי מצד חלובה, יש עדים להתנהגות הקלוקלת של חלובה". כן הוסיף רבינוביץ כי הוא "מוכן לבדיקה משותפת ומתואמת של העובדות במכונת אמת".


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות