הנאשם בהשלכת רימון אל ביתו של מפקד כלא אשל יישאר במעצר

ירדן אסייג נאשם כי בחודש נובמבר האחרון הפר מעצר בית וביחד עם חברו הגיע לבית הקצין בב"ש במטרה להשליך לעברו רימון רסס. הרימון התפוצץ בידו של השותף שנפטר מפצעיו
דניאל בן חמו |
כלא אשל בבאר שבע. צילום: משה שי, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, נאסר אבו טהה, הורה על מעצרו עד תום ההליכים של ירדן אסייג, הנאשם בעבירות נשיאה והובלת נשק וחבלה בכוונה מחמירה, זאת בשל חלקו בזריקת רימון לעבר ביתו של מפקד כלא "אשל". במהלך האירוע, שהתרחש בנובמבר האחרון, הגיעו השניים סמוך לביתו של הקצין, מנחם ביבס בבאר שבע במטרה להשליך את רימון הרסס. אולם, הרימון התפוצץ בידו של שותפו, גרם לפציעתו הקשה והוא נפטר בבית החולים.

על פי כתב האישום, הנאשם היה נתון בתנאים מגבילים במעצר בית מלא, למעט שעות התאווררות שהותרו לו. למרות זאת הנאשם ואדם נוסף נדברו ביניהם וסיכמו לפגוע במפקד כלא אשל מנחם ביבס שהתגורר בבאר שבע. תוך שהנאשם מפר את מעצר הבית, הגיע ביחד עם שותפו למעשה בסמוך לבית המתלונן כשהם נושאים ומובילים רימון רסס, השותף התקרב אל הבית, בעוד הנאשם המתין לו בסמוך בכדי שיוכל למלטו לאחר השלמת התכנית.

השותף, כך מתואר בכתב האישום, אחז את הרימון בידו הימנית ושלף את הנצרה במטרה לזרוק את הרימון אל עבר הבית אולם הרימון התפוצץ בידו וכתוצאה מפיצוץ הרימון נקטעה כף ידו הימנית ונגרמו לו עשרות פציעות חודרות של רסיסים בפלג גופו העליון ובראשו, אשר הובילו לנזק מוחי חמור שגרם למותו. כמו כן, בעקבות הפיצוץ נגרם נזק לרכבים אשר חנו בסמוך ולגדר בית סמוך. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום השליך המשיב את הטלפון הנייד של שותפו במקום שאינו ידוע במדויק במטרה להעלימו.

הודה בפני המדובב

בידי הפרקליטות היתה הודאת הנאשם בפני מדובב משטרתי בה הוא קשר עצמו לאירוע ולשותפו שנהרג שם גם תיאר את אשר התרחש. עוד נטען, כי משיחות המשיב עם המדובב המשטרתי עולה המניע למעשה בכך שחברו הטוב של הנאשם, אדם איטל, הוא אסיר בבית סוהר "אשל" ובוטלו לו ביקורי התייחדות.

כאשר נשאל על ידי המדובבים אם אפשר לפגוע באיש שב"ס אחר המשיב עונה "לא, הוא ספציפי", כשהכוונה למפקד הכלא. עוד נטען, כי משיחות של המשיב עם המדובב המשטרתי עולה כי הנאשם המשיך לנסות לפגוע במתלונן ואף הציע למדובב המשטרתי לבוא עמו עכשיו – "אתה רוצה אפילו אני אבוא אתכם בואו נחליף בגדים נסע עכשיו, מה שצריך אני פה זה אח שלי". כשהוא סבור שהמדובב המשטרתי נשלח על ידי אותו אסיר, אדם איטל.

השופט אבו טהה שהאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, ציין כי הנאשם ואדם איטל ערכו ניסיונות לאתר את כתובת מגוריו של המתלונן, בין היתר כששכרו את שירותיו של חוקר פרטי לשם כך וגם לאחר שהתכנית שלו לא יצאה לפועל, הוא המשיך לפעול לכאורה בכדי לממש את תוכניתו.

"חומרת המעשה כשלעצמה אינה יכולה לשמש הצדקה להותרתו של נאשם במעצר עד תום ההליכים, אך רמת המסוכנות יכולה להילמד מאופי המעשים המיוחסים לנאשם ומחומרתם. במקרה דנן, המעשים המיוחסים למשיב מלמדים על מסוכנות רבה ותעוזה רבה של המשיב נוכח הניסיון לפגוע באיש שב"ס בביתו, תוך תכנון מוקדם והסתייעות באחר. בנוסף, מלמדים על נגישותו של המשיב לחומר נפץ (רימון יד) והעדר מורא לעשות בו שימוש נגד איש שב"ס", כתב השופט בהחלטתו.

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נאסר אבו טהה

_____________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות