רשם ההקדשות: מנהלת ליגות הכדורגל – חברה לתועלת הציבור

היחידה של משרד המשפטים קבעה כי המנהלת תירשם בפנקס החברות לתועלת הציבור מפני שהיא פועלת לקידום מטרות ציבוריות ונאסר בה על חלוקת רווחים
דניאל בן חמו |
משחק כדורגל
אילוסטרציה envato

יחידת רשם ההקדשות והחל"צ במשרד המשפטים קבעה כי מנהלת ליגות הכדורגל המקצועניות היא חברה לתועלת הציבור (חל"צ) ותירשם ככזו בפנקס החברות לתועלת הציבור, זאת מפני שהיא פועלת לקידום מטרות ציבוריות בלבד ותקנונה אוסר על חלוקת רווחים.

"בסופו של שיח ממושך שקיימה יחידת רשם העמותות והחל"צ אל מול חברת מנהלת ליגות הכדורגל המקצועניות", נאמר בהודעת הרשם, "במסגרתו טענות החברה נשמעו במספר הזדמנויות ונבחנו לעומקן, ולאחר שנשקלו הטענות השונות שהציגה בעניין זה החברה, התקבלה החלטת הרשמת, כי מתקיימים התנאים הקבועים בהוראות חוק החברות, לרישומה של החברה כחל"צ, שכן היא עוסקת במטרות ציבוריות ותקנונה אוסר על חלוקת רווחים".

נוסף על כך, מצאה הרשמת, כי יש מקום לעשות שימוש בסמכותה לרשום את החברה כחל"צ, זאת לאור האינטרס הציבורי המשמעותי ברישום זה, הנובע מאופייה הציבורי המובהק של פעילות החברה העוסקת בכל הנוגע לניהול הליגות המקצועניות בכדורגל – הן בכל הנוגע לארגון ורישוי התחרויות המקצועניות והן בכל הנוגע לשיווק וקידום האינטרסים המסחריים של הליגות המקצועניות, על מנת לשפר את התדמית הציבורית הירודה, האלימות במגרשים וחוסר האמון בניהול הקיים של ליגת העל, ערב הקמת החברה. בכך קיבלה החברה מעין זיכיון לנהל את הליגות המקצועניות בכדורגל, עניין שנוגע לקהל רחב בציבוריות הישראלית.

הזרוע של ההתאחדות

מכיוון שכך, החברה נוסדה כדי לשמש כגוף דו מהותי, המשמש כזרועה הארוכה של ההתאחדות ולבעלת שליטה על משאב ציבורי משמעותי. כמו כן, מקור הכנסותיה, המתבסס על נכסים ציבוריים – הן באופן ישיר במסגרת תמיכות מאת המדינה, והן באופן עקיף בשל ניהול נכסי הקבוצות המקצועיות.

יודגש, כי רישום החברה כחל"צ אינו נועד כדי להטיל דופי בפעילות החברה, ואינו נולד אגב חשש לפגמים בהתנהלות החברה. לאור ציבוריות פעילות החברה והחשיבות שבקידום מטרותיה, מתבקש רישומה של החברה כחל"צ, כך שיחולו עליה כלל ההוראות הנוגעות לחברות לתועלת הציבור, ובכלל זה שקיפות וגילוי מידע הנוגע לפעילות החברה, לציבור כולו, כמו גם הוראות מהותיות אחרות, וביניהן האיסור על שינוי מטרות החברה ותקנונה, מבלי לקבל את אישור הרשם קודם לכן.

מכיוון ששינוי מבנהּ התאגידי של החברה מצריך היערכות מסוימת מטעמה, רישום החברה כחל"צ יבוצע בפועל רק בחודש אוגוסט השנה וזאת על מנת לאפשר את ההערכות הנדרשת על ידי החברה.

____________________________________________________________

עו"ד תומר סופר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות