מה עושה בן 17 שאין לו כסף לשלם בכניסה למועדון?

לביהמ"ש המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד הנער, על כך שניסה לשדוד מבלים במועדון כדי להשיג כסף להיכנס אליו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד נער בן 17, תושב ירושלים, שניסה לבצע שוד ותקף בליין ביציאה ממועדון בירושלים לפני כשבוע. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע הגיע הנאשם למועדון במרכז ירושלים כשהוא מחזיק מתחת לבגדיו סכין מטבח ותרסיס גז פלפל. הנאשם ניסה להיכנס למועדון בדרכים שונות, מבלי לשלם עבור הכניסה וזאת כי לא היה ברשותו את הסכום הנדרש.

כעבור כחצי שעה יצאו המתלונן וחברו מהמועדון והנאשם רץ אחריהם כשהוא אוחז בסכין, דרש מהם לתת לו כסף והניף לעברו של המתלונן את הסכין מספר פעמים, תוך שהוא פוגע באמצעות הסכין בגופו. המתלונן אמר לנאשם כי אין ברשותו כסף, אז הוציא הנאשם מכיסו תרסיס גז פלפל וריסס לעבר פניו של המתלונן מספר פעמים ובעט בו. המתלונן הדף את הנאשם באמצעות מטריה שאחז בידו, בעוד הנאשם ממשיך לנסות לפגוע בידיו. אז המתלונן וחברו החלו לברוח בריצה מהמקום בעוד הנאשם רודף אחריהם.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. כאמור, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

נער בן 17 נאשם: תקף יהודי בכדורי שלג

במקרה אחר, לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד נער כבן 17, תושב העיר, זאת לאחר שתקף צעיר בעל חזות דתית יהודית באמצעות כדורי שלג ואבנים בעת שנסע ברכבו.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע, בזמן שבירושלים שרר מזג אוויר סוער והעיר הייתה מכוסה שלג, נסעו המתלונן ואשתו, בעלי חזות דתית יהודית, באזור האוניברסיטה העברית בהר הצופים בעיר כאשר החלו מספר נערים וצעירים להתפרע ולהשליך לעברם כדורי שלג ואבנים. במסגרת ההתפרעות, פתחו המתפרעים את דלתות רכבו של המתלונן וזרקו פנימה כדורי שלג, הנאשם זרק כדור שלג אל עבר המתלונן שעמד מחוץ לרכב ופגע בראשו.

לאחר שנכנס המתלונן אל הרכב והחל בנסיעתו, זרק הנאשם חפץ עגול נוסף שהרים מהרצפה בחזקה רבה אל עבר רכבו של המתלונן, ופגע באמצעותו בצדו הימני של הרכב. כעבור מספר שניות, הרים הנאשם חפץ נוסף מרצפת הרחוב, והטיח אותו בעוצמה בחלקו האחורי של רכבו של המתלונן. כתב האישום ייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, ניסיון היזק ממניע גזעני והתפרעות.

_________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות