הגיע עם דלקת בתוספתן – הרופא שלח אותו לשתות קולה

תביעה בהיקף של מיליוני שקלים הוגשה לביהמ"ש השלום בת"א, ע"י נער שטוען לטיפול רשלני של קופ"ח, לאחר שנזקק לניתוח אפנדיציט ונשלח לביתו ליטול "קל בטן": "העמידו את חיי בסכנה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעה במיליוני שקלים, נגד קופת חולים לאחר שנער שהגיע לרופא המשפחה שלו , ביחד עם אימו, והתלונן על כאב בטן בשל אפנדיציט, הרופא הורה לו לשתות קולה, דבר שהעמיד בסכנה חמורה את חייו של הנער וגרם לו לנזקים בריאותיים משמעותיים.

על פי התביעה שהוגשה בשמו של הנער והוריו, לפני כשנתיים, הגיע הנער מלווה באימו, לרופא המשפחה, כאשר הנער, כך נטען, התפתל מכאבי בטן עזים, וסיפר כי הוא סובל מהקאות ומקלקולי קיבה תכופים. על אף תלונות אלו, לא מדד הרופא לנער חום ולא שקל אותו, ורק המליץ על טיפול בכדורי "קל בטן" וכן על שתיית 'קוקה קולה'. כעבור מספר ימים, משלא חל כל שיפור במצבו של הנער, שבו האם ובנה אל המרפאה, והפעם, המליץ הרופא על אכילת מרק, וביצוע בדיקת צואה לתרבית.

למחרת היום שבו האם ובנה עם דגימה כנדרש, אך חרף העובדה שמצבו של הנער החמיר עוד יותר, המליץ להם הרופא להמתין לתוצאות הבדיקה, וחזר על המלצתו על שתיית קולה ואכילת מרק. בחלוף חמישה ימים נוספים, כך נטען, הידרדר מצבו של הנער והוא הפך לאפאטי – ורק אז הפנה אותם רופא מחליף למיון, וגם זאת רק לנוכח התעקשותה של האם.

דלקת חריפה בתוספתן

בחדר המיון של בית החולים, בוצעה בנער בדיקת CT בטן, שהדגימה דלקת תוספתן חריפה (אפנדיציטיס) שחייבה ביצוע ניתוח דחוף. בסיומו של הניתוח, יצא הרופא הכירורג אל ההורים וציין בפניהם, כי הם הגיעו אל בית החולים ברגע האחרון. לדבריו, אילו היו מתמהמהים, עלול היה הנער למצוא את מותו. שבועיים לאחר הניתוח, כך נטען, החל הנער סובל שוב מכאבי בטן עזים. הפעם, כך נטען, אובחנה אצלו דלקת ריאות, והוא אושפז במשך כשלושה שבועות במחלקת כירורגיית ילדים בבי"ח 'סורוקה'.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית, לפיה הרופאים ב'כללית' התרשלו בטיפול בנער, מכיוון שלא הסיקו מתלונותיו ומהתסמינים שמהם סבל, כי הוא סובל מהתקף אפנדיציטיס חריף. לדברי המומחה, רופאי הקופה לא ביצעו לקטין הערכת נוזלים, והוא אף לא נשקל. לדבריו, מדובר ברוטינה מתבקשת בנער שמשלשל ומקיא באופן תכוף במשך מספר ימים. עוד קבע המומחה, כי אילו פעלו הרופאים בקופת חולים לפי הפרקטיקה הרפואית המקובלת, האפנדיציטיס היה מטופל כירורגית מוקדם יותר, ומהנער היו נמנעים סבל רב וסיבוכי הניתוח, וגם אשפוזו הארוך היה נחסך. להערכת המומחה הנער ימשיך ויסבול לשארית חייו מנכות משוקללת בשיעור של 32.5 אחוזים.

"טרם האירועים נשוא התביעה, היה הנער מלא שמחת חיים, פעיל וספורטאי, אשר כל חייו ועתידו לפניו ועקב האירועים חייו השתנו. הוא אינו יכול לרוץ ולשחק כדורגל. בעקבות הניתוח, הוא נעדר מבית הספר במשך ארבעה חודשים, ופעם בחודש הוא סובל מהתקף של שלשולים והקאות שנמשך מספר ימים… הוא מרבה להתבודד בחדרו ומכונס בתוך עצמו", נכתב בתביעה.

___________________________________________________

עו"ד ניסן מנו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות