נהג משאית נאשם בדריסת צבי שוורצמן

כתב אישום הוגש לביהמ"ש נגד פריד מנסור, 69 מטירה, המייחס לו גרימת מוות ברשלנות של רוכב אופניים במעבר חצייה ברעננה בחודש ספטמבר האחרון
דניאל בן חמו |
תאונה, אילוסטרציה Envato

לבית-המשפט לתעבורה מרכז, הוגש כתב אישום כנגד פריד מנסור בן 69, מטירה, בגין גרימת מוות ברשלנות לאחר שתאונה בה היה מעורב כנהג משאית גרמה למותו של רוכב האופניים צבי שוורצמן ז"ל ברעננה, בחודש ספטמבר האחרון.

מכתב האישום, עלה כי בספטמבר האחרון נהג הנאשם במשאית ברחובות רעננה. בהגיעו לצומת הרחובות בורוכוב-וייצמן, עצר ברמזור לכיוון הפניה ימינה לרחוב בורוכוב. אותה עת רכב המנוח על אופניו על המדרכה, במקביל אל הנאשם ובכיוון נסיעתו, מצידו הימני.

בשלב מסוים התחלפו אורות הרמזורים לאור ירוק משותף, אז האיץ הנאשם מהירות נסיעתו, פנה ימינה ופגע עם חזית המשאית במנוח, שנסע על מעבר החציה. המנוח נלכד תחת המשאית ורק לאחר שעוברי אורח במקום קראו לעברו, עצר הנאשם את המשאית בצד הכביש. כתוצאה מהתאונה נגרמו למנוח חבלות קשות והוא פונה כשהוא ללא הכרה לבי"ח, שם נקבע מותו.

"התאונה על תוצאותיה הקטלניות", נכתב בכתב האישום, "ארעה עקב רשלנותו של הנאשם שהתבטאה בכך שלא היה ער לנעשה בכביש לפניו ולא שם לב מבעוד מועד לחציית המנוח. זאת, למרות שהמנוח ותחום מעבר החצייה היו גלויים בפניו, כאשר לא הייתה כל מניעה לכך, כי הנאשם יעצור את המשאית לפני מעבר החצייה וימנע את הפגיעה בו. הנאשם לא עצר את נסיעתו בפנייתו ימינה לכיוון מעבר החצייה, למרות שהמנוח החל לחצות בו, ולא אפשר למנוח לחצות את הכביש בבטחה בתחום מעבר החציה, וזאת על אף קיומו של רמזור אשר התריע בפניו כי עליו ליתן זכות קדימה להולכי רגל".

עוד בחדשות: כתבי אישום בפרשת האלימות בגן הילדים ברמלה

לבית המשפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום כנגד מנהלת גן "המשפחתון של טולי" ברמלה, ליטל ברסי (42) בגין עבירות של תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי מבוגר אחראי הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח. כמו כן כתב האישום מייחס לסייעות בטי זיתון (51), ענבר דוניו (31) וקלודין מאיר (28) עבירות של תקיפה סתם ותקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, כל אחת ע"פ חלקה. מנהלת הגן והסייעות מואשמות כי תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן, בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות, השלכת חפצים לעברם והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות.

בבקשה להארכת התנאים המגבילים כנגד הנאשמות ציינה הפרקליטות כי "ניכר מתגובתן של חלק מהנאשמות לחומרי החקירה שהוצגו להן כי הן רחוקות מלקיחת אחריות ותובנה בדבר הפסול הכבד שנפל בהתנהלותן… מסוכנותן של המשיבות מקבלת משנה תוקף, בהתחשב בעובדה שפגעו בפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם".

"כל זאת", הוסיפו עוד בפרקליטות, "שעה שהמשיבות אמונות על שמירת שלומם הפיזי והנפשי של הקטינים והן פוגעות בהם שוב ושוב.. וניצלו את אמון ההורים שהפקידו בידיהן".

כתב אישום זה מתווסף לכתב אישום נוסף שכבר הוגש בפרשה כנגד ארבע סייעות נוספות בגן "המשפחתון של טולי" בגין התעללות בפעוטות.

_______________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות