לא הפרישו פנסיה לעובדים – ונקנסו ב-900 אלף ש"ח

שליחת יד לכיסו של העובד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

העמותה החרדית "מגדלות – המרכז לחינוך", נקנסה השבוע על ידי בית הדין הארצי לעבודה בתל-אביב, לאחר חקירה של האגף הפלילי במינהל ההסדרה והאכיפה במשרד העבודה והרווחה שהביאה לכדי כתב אישום.

העמותה המפעילה בית ספר תיכון חרדי בבני-ברק, לא הפרישה כספי פנסיה לשמונה מורים בבית הספר במשך שנתיים, ובכך עברה על חוק הגנת השכר.

במסגרת הסכם טיעון שנחתם עם הלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה, על העמותה נגזר קנס של 904,000 ש"ח.

בנוסף, גזר בית הדין גם על מנהל העמותה קנס אישי בסך 40,000 ש"ח וכן התחייבות עצמית על סך 226,000 ש"ח להימנע מביצוע העבירה למשך שלוש שנים.

נגזר קנס של 40,000 שח וכן התחייבות עצמית ע"ס 226,000 ₪ להימנע מביצוע העבירה ל-3 שנים.

שופט בית הדין האזורי לעבודה אורן שגב קבע בפסק הדין כי: "לא ניתן להפריז בחשיבותו של הערך הכלכלי שנפגע כתוצאה מביצוע העבירה. מדובר על סכומי כסף שנועדו להבטיח את זכויותיהם הסוציאליות והפנסיוניות של העובדים, אשר נוכו ממשכורתם ולא הועברו ליעדם. העבירה משולה לשליחת יד על ידי המעסיק לכיסו של העובד, תוך פגיעה ממשית בו ובזכויותיו האלמנטריות ביותר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות