איים על בת זוגו לשעבר: "זה יעלה לך ביוקר, זה יעלה לך בדם"

תושב י-ם נאשם כי איים להרוג את חברתו לשעבר חודשים ספורים לאחר שנפרדו. כתב האישום מייחס לו גם הפרעה לשוטרים שביקשו לעצור אותו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

כתב אישום הוגש כנגד תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו לאחר שאיים כי יפגע בבת זוגתו חודשים אחדים לאחר שהשניים נפרדו. כנגד הנאשם הוגש כתב אישום נוסף בשל התנהגותו כלפי שוטרים שהוזעקו למקום מגוריהם בעקבות דיווח על אודות חשד לאלימות.

על פי כתב האישום שהוגש לאחרונה, לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו בירושלים ונפרדה דרכם, החל הנאשם לשלוח הודעות מאיימות, לרבות הודעות קוליות, לבת זוגתו לשעבר על רקע מעבר דירתה אל מרכז הארץ. בין הנכתב על ידו- "זה יעלה לך ביוקר", גם אם יעלה לי בדם… את לא תגורי שם אני אתאבד עלייך", "זה יעלה לך בדמים..", "אני אתן לך כדור בראש.." ואמירות נוספות. תלונה שהוגשה בגין מעשיו אלו, הביאה למעצרו של הנאשם והעברתו לחקירה במשטרה שהבשילה לכדי כתב האישום.

"לא בוחל באמירותיו"

"אין מדובר במקרה ראשון בו הנאשם איננו בוחל באמירותיו", אומרים בפרקליטות. בתקופה האחרונה הוזעקו שוטרי הסיור של תחנת מוריה במחוז ירושלים לאירוע בו דווח על אודות שמיעת צעקות בין בני זוג. שוטרים שהגיעו למקום החלו בבירור נסיבות המקרה וביקשו לעכב את הנאשם לתחנת המשטרה תוך שהוא החל מתלהם ומגדף אותם.

בין היתר, נטען בכתב האישום, במהלך הובלתו בניידת אל תחנת המשטרה, אמר הנאשם לאחד השוטרים בניידת- "אתה ערב רב, אתה היטלר", אתה זונה שלי, אני אתן לך למצוץ, אתה נערת ליווי…" ועוד. גם בגין אמירותיו אלו הגישה חטיבת התביעות נגדו כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור.

בשל מעשיו ובתום חקירה שערכה המשטרה, הגישה חטיבת התביעות של המשטרה כתבי אישום כנגדו בגין מעשיו הפליליים.

עוד בפלילים: מי מנסה לעקוץ את יוצאי בריה"מ לשעבר?

המשטרה מזהירה מכך שבחודשים האחרונים קיימת עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים. ההונאה מתרחשת באמצעות יצירת קשר טלפוני והתחזות העבריינים לאנשי חוק או נציגי בנק וחברות אשראי. המגמה באה לידיי ביטוי בתלונות שהוגשו במשטרה שבמרכזן עומד דפוס פעולה דומה.

דפוס הפעולה הינו שהקורבן קיבל שיחת טלפון ובה עבריין המתחזה לעובד בנק או חברת אשראי, ומזהיר את הקורבן מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי. בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי או הבנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, וזאת באמתלה של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו.

חשבון הבנק נפרץ

במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף לחשבון 'האשראי החדש' שנופק לו ע"י חברת האשראי.

בשלב זה, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו. או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים 'מזומן בזמן' הפרוסות במקומות שונים בארץ. השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון אמיתיים של חברת האשראי, הבנק ותחנת המשטרה.

במשטרה מדגישים, שאם אין בידי מקבל השיחה אינדיקציות המעידות על כך שאכן חשבון הבנק נפרץ – יש להניח שמדובר בהונאה וליצור קשר באופן אישי עם הבנק או חברת האשראי עפ"י המספרים המפורסמים באתרים הרשמיים. במשטרה המליצו להעביר הודעה זו לבני משפחה וחברים על מנת להזהיר אותם משיטת הונאה זו.

____________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות