אילת: פשיטה על מתחם פסולת פיראטית

מדובר בתחנה שמתבצעות נגדה פעולות אכיפה במשך 15 שנה, אך למרות צווי ביהמ"ש המשיכה לפעול. בפעילות המשטרה נתפסו מאות אלפי שקלים במזומן ו-3 נעצרו
דניאל בן חמו |
תחנת פסולת פיראטית צילום ארכיון: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

בתום חקירה סמויה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל, בוצעה פעילות אכיפה נרחבת בתחנת מעבר פסולת פיראטית באילת, שפעלה בניגוד לחוק, ונתפסו שלוש משאיות, מאות אלפי שקלים במזומן ומסמכים רבים, כמו כן נעצרו שלושה חשודים. במשטרה ציינו כי תחנת המעבר פעלה על אף פעולות אכיפה שננקטו נגד מפעיליה ולמרות צווים שהוצאו על ידי בית המשפט. במשרד לאיכות הסביבה הדגישו כי הגופים ימשיכו לפעול כנגד העבריינים הסביבתיים עד שיביאו לסגירת תחנת המעבר הפועלת בניגוד לחוק.

מדובר בתחנת מעבר לא חוקית שנמצאת על קרקע בבעלות המדינה. האכיפה כנגד בעלי התחנה החלה לפני כ-15 שנה, בהליכי אכיפה פלילים שנקטה המדינה. בשני הליכים פלילים הורשעו חלק מהחשודים, ומלבד עונשים כבדים, ניתנו צווי סגירה, הריסה ופינוי לפסולת שבו חויבו להחזיר את המצב בקרקע לקדמותו.

15 שנות אכיפה

על אף הצווים השיפוטיים, הפינוי והניקוי לא התבצעו, ועל כן בשנת 2017 קבע בית המשפט השלום, כי הצווים הופרו ועל כן הטיל על הנאשמים קנסות – עד לפינוי הפסולת. אך גם הפעם, הנאשמים לא פינו את הפסולת ועל כן החלו הליכי גביית הקנס, שהגיע למאות אלפי שקלים.

חרף כל ההליכים, הנאשמים לא חדלו מהפעלת תחנת המעבר הפיראטית. על פי החשד שהתגבש, פעילות זו מצטרפת לעסק להובלת פסולת ומתן שירותי ביוב שאותו מפעילים המעורבים שלא כדין. החקירה הסמויה, הסתימה עם פשיטת הכוחות. של המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משטרת ישראל ורשות המיסים, על תחנת המעבר בפאתי העיר אילת.

הפשיטה בוצעה על האתר והמשרדים, והכוחות תפסו 3 משאיות וביניהן משאית ביובית, מאות אלפי שקלים במזומן ומסמכים רבים המעידים על ניהול העסק. כמו כן עוכבו שלושה חשודים לחקירה שתנוהל ע״י משטרת אילת, מפקחי המשטרה הירוקה וחוקרי היחידה הארצית של הממונה על חדל״פ וחוקרי רשות המיסים.

במשרד לאיכות הסביבה הדגישו כי הגופים ימשיכו לפעול כנגד העבריינים הסביבתיים עד שיביאו לסגירת תחנת המעבר הפועלת בניגוד לחוק.

________________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות