נפטרה נשיאת העליון (בדימוס), השופטת מרים נאור

נאור, שכיהנה כיו"ר הוועדה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, פרשה מכס השיפוט בשנת 2017. היא הלכה לעולמה, לאחר שחשה ברע אמש (יום א'), בגיל 74
מעיין לביא |
הנשיאה בדימוס נאור (מימין) והנשיאה הנוכחית חיות. צילום: פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס), השופטת מרים נאור נפטרה היום (יום ב') לאחר שחשה אמש ברע, בגיל 74. נאור, שפרשה מכס השיפוט בשנת 2017, כיהנה לאחרונה כיו"ר הוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון. טרם ניתנו פרטים על מועד טקס האשכבה והלוויה.

בהודעה של הרשות השופטת על מותה של השופטת נאור נאמר כי הרשות "הלומת צער וכאב על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, וכל שופטי ישראל לדורותיהם ועובדי הרשות השופטת משתתפים באבלה הכבד של משפחת נאור".

הנשיאה בדימוס נאור נולדה בירושלים בשנת 1947. היא מונתה לכהונת שופטת בית משפט השלום בירושלים בשנת 1980 בגיל 33, ולכהונת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 1988. כיהנה כשופטת של בית משפט העליון משנת 2001, כמשנה לנשיא בית המשפט העליון משנת 2012 עד שנת 2015, בה מונתה לנשיאת בית המשפט העליון.

הנשיאה בדימוס נאור פרשה מכס השיפוט ביום ב-26 באוקטובר 2017 עם הגיעה לגיל 70. בחודש יוני האחרון מונתה לכהן כיו"ר הוועדה הממלכתית לחקר אסון הר מירון.

נאור הייתה נשואה לפרופ' אריה נאור, ששימש מזכיר הממשלה בממשלות מנחם בגין והוא בנה של אסתר רזיאל נאור, חברת כנסת מטעם חירות ואחותו של מפקד האצ"ל דוד רזיאל.

מדינת ישראל מרכינה את ראשה

רה"מ נפתלי בנט ספד לנאור: "נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה".

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג: ״מדינת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור. השופטת מרים נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות".

שר המשפטים גדעון סער אמר: "בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בימ"ש העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ"ח איבריה ושס"ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ"ש השלום ועד לפסגה".

שר החוץ יאיר לפיד: "נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור הלכה הלילה לעולמה. איבדנו אישה חזקה, שהקדישה את שנות חייה, את חוכמתה, למען הצדק והחוק במדינת ישראל. היא הובילה את ועדת החקירה על אסון במירון במסירות, רגישות ומקצועיות כפי שנהגה כל חייה. אני שולח תנחומים למשפחתה".

גם שרת הפנים איילת שקד ספדה לנאור. "תודה שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל. אהבתי אותך מאוד".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו מעומק ליבנו לפרופ׳ אריה נאור, לבנים מיכאל ונפתלי ולכל משפחת נאור, על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז״ל. לשופטת נאור הייתה מחויבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות