האם סיכלה מפגשים בין בתה לגרוש – נקנסה באלפי שקלים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה על הטלת הסנקציה הכספית לאחר שהאישה מנעה 7 מפגשים בין האב לבתו: "מחובתו של הורה משמורן לאפשר את הקשר"
נעמה כהן |
ניכור הורי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, פליקס גורודצקי, הורה להטיל סנקציה כספית בסך 5,250 שקלים על אם בגין סיכול שבעה מפגשים של אב עם בתו, כאשר על כל מפגש הוא הורה לאם לשלם 750 שקלים. "מחובתו של הורה משמורן לאפשר קשר בין קטין להורה שאינו ההורה המשמורן", כתב השופט בהחלטתו וציין כי יש לראות בכל מפגש שלא התקיים 'בעטיה של הקטינה' כמפגש שסוכל על ידי האם.

על פי 3 בקשות שהגיש האב, הוא ביקש להטיל סנקציה כספית על האם בגין סיכול 10 מפגשים עם בתם המשותפת בת ה-3.בעקבות פרידת הצדדים, נפתחו מס' הליכים משפטיים, ביניהם הליך לחלוקת זמני שהות, במסגרתו הוגשה הבקשה. לפני כשנה הוגש תסקיר עו"ס ובמסגרתו המליצה העו"ס, בין היתר, כי המפגשים עם שתי הילדות הגדולות יתקיימו בבית האב והמפגשים עם הילדה בת ה-3 יתקיימו במרכז קשר, במתכונת של אחת לשבוע.

בבקשה הראשונה, קבע השופט גורודיצקי כי מעיון בתשתית הראייתית והעובדתית אשר הונחה לפני ביהמ"ש זה מוביל למסקנה כי אכן מופרת ההחלטה השיפוטית הקובעת את המפגשים במרכז הקשר. האם אמנם הביאה את הקטינה למפגשים במרכז הקשר אך היא איננה מאפשרת את קיום המפגשים וברמת התוצאה המפגשים לא מתקיימים ולכן חייב את האם ב-1,500 שקלים.

לאחר הבקשה השניה של האב שהאם עדיין לא אפשרה לאב להיפגש עם הילדה הורה השופט גורודיצקי כי האם תשלם 1,000 שקלים הוצאות למדינה וכך גם לאב.

"הפרות חוזרות ונשנות"

"במצב דברים זה על רקע ההפרות החוזרות והנשנות של המפגשים בין הקטינה לבין האב, כאשר ביהמ"ש התריע בפני האם אודות הטלת סנקציה במקרה של הפרת המפגשים איני מוצא דרך אחרת מלבד הטלת סנקציה כספית על מנת לוודא את קיום המפגשים", כתב השופט בהחלטתו.

השופט הוסיף, כי "הואיל ומטרת הסנקציה הכספית הינה למנוע סיכול מפגשים עתידיים ולא להעניש על המפגשים שלא קוימו למפרע אני קובע כי בגין כל מפגש שלא התקיים החל ממועד מתן החלטה זו ואילך תישא האם בסנקציה כספית בסך של 750 שקלים בגין סיכול כל מפגש. בנוסף לפגיעה בקשר של הקטינה עם האב, התנהלותה של האם מהווה הפרת החלטה שיפוטית".

אולם, התברר כי האם המשיכה לסכל את מפגשי האב עם בתו וכאמור האב לא ויתר והגיש בקשה נוספת והפעם בית המשפט קבע כי האם תשלם כאמור 750 שקלים לכל מפגש שלא התקיים. האם הגיבה לבקשה וציינה כי מדובר בבקשה קנטרנית וכי היא לא סיכלה אף מפגש. אולם בסופו של דבר הוברר כי מתוך 10 מפגשים האם סיכלה 7 מהם.

"מחובתו של הורה משמורן לאפשר קשר בין קטין להורה שאינו ההורה המשמורן. הדבר נכון ביתר שאת, מקום בו מתקיימים המפגשים במרכז הקשר וקיומם תלוי בהורה המשמורן אשר אחראי על הבאת הקטין למפגש. בתוך כך, יש לדחות את טענות האם כי 'הקטינה לא הסכימה למפגש', 'הקטינה סירבה למפגש' וכו' ויש לראות בכל מפגש שלא התקיים 'בעטיה של הקטינה' כמפגש שסוכל על ידי האם", סיכם השופט גורודיצקי.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט פליקס גורודצקי

__________________________________________________________

עו"ד רן רייכמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות