"העוקץ הגדול" הסתיים בעונש קל

למרות עברו הפלילי המכביד של הנאשם, קיבל ביהמ"ש את עמדת הסנגורית, עו"ד קארין לגטיוי, וגזר שנתיים מאסר בלבד תוך התחשבות בהכנסתו לתוכנית טיפולית של שב"ס
מעיין לביא |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בעכו, שושנה פיינסוד-כהן, הסתפקה בעונש קל של שנתיים מאסר בלבד על תושב הצפון שהורשע בעבירות מרמה והונאה. על אף העבר הפלילי המחפיר של הנאשם, בית המשפט התחשב בנסיבות חייו הקשות ופסק לו עונש מופחת, זאת בהתחשבות בהכנסתו לתוכנית טיפולית מציעה שב"ס בתוך הכלא. בכך קיבלה השופטת את עמדת הסנגורית, עו"ד קארין לגטיוי, כי יש להעדיף את אינטרס השיקום. מחצית מתקופת עונש המאסר שנגזר על הנאשם הינו מאסר על תנאי שהופעל על ידי ביהמ"ש בשל עבירות קודמות. בשל מורכבות נסיבות חייו לא הושת עליו עונש פיצוי למתלוננים, הקלה חריגה בתיקי הונאה.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם, ביחד עם אחר הם פתחו בצוותא שני פרופילים פיקטיביים ברשת הפייסבוק ובאמצעות פרופילים אלו התחזו לעובדים בחנות מחשבים ופרסמו למכירה מכשירי משחק. כתב האישום ייחס לנאשמים הונאה של הלקוחות באמצעות כרטיסי חיוב, קבלת דבר במרמה ועוקץ בהיקף נרחב.

עו"ד קארין לגטיוי

הסנגורית, עו"ד קארין לגטיוי, דרשה עונש מופחת, בהתערבות תכנית טיפולית שיקומית ועתרה למתחם עונש הולם כולל בגין מכלול מעשי העבירה הנע בין 14-36 חודשי מאסר בפועל וציינה כי הנאשם נטל אחריות והודה בהזדמנות הראשונה ובכך חסך זמן שיפוטי יקר.

בית המשפט נעתר לעמדת הסנגורית ועל אף העבר הפלילי המכביד של הנאשם החליט להתחשב בנסיבות חייו הקשות ופסק לו עונש מופחת, זאת בהתחשבות בהכנסתו לתוכנית טיפולית מציעה שב"ס בתוך הכלא. השופטת פיינסוד-כהן ציינה בגזר הדין כי בשים לב לנסיבות ביצוע העבירה לצד נסיבותיו האישיות של הנאשם שמהוות שיקול לקולא בגזירת עונשו יש להורות על מיקומו בחלק התחתון עד בינוני של מתחם הענישה.

בסך הכל גזר השופטת פיינסוד-כהן עונש מאסר של שנתיים, מתוכם חצי מהתקופה זו תנאי שהופעל בשל עבירות קודמות, כך שנותר לו לרצות עונש מאסר בן כמה חודשים. חשוב לציין, כי בשל מורכבות נסיבות חייו לא הושת עליו עונש פיצוי למתלוננים.

עו"ד לגטיוי: "האינטרס הציבורי הוא שיקום"

"שירות המבחן המליץ כי ככל שיוטל על הנאשם עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, ימליץ בית המשפט על שילובו בהליך טיפולי מעמיק בתחום ההתמכרויות בין כתלי בית הכלא. הנאשם ושירות בתי הסהר נקראים לפיכך לנצל את תקופת המאסר על מנת שהנאשם ישתלב בטיפול בין כתלי הכלא ובכך תוך שהנו מושם במסגרת סגורה, לעשות מאמצים להגשים את רצונו להתנקות מסמים ולהתחיל לערוך שינוי בחייו. לצד כל האמור יש להבטיח כי הנאשם מקבל טיפול רפואי מוקפד ומותאם לצרכיו בין כתלי הכלא ובכך להבטיח כי הפגיעה מעצם הטלת עונש מאסר על הנאשם במצבו, תהא מידתית וראויה", כתבה השופטת בגזר הדין.

הסנגורית, עו"ד קארין לגטיוי, מסרה בתגובה: "האינטרס הציבורי של כולנו הינו העדפת שיקום האסיר מאשר עונש מאסר ממושך. המאסר הממושך אינו משיג את תכליתו כאשר זה לא נעשה תחת שיקום וטיפול מתאים. בוועדת דורנר הוצג נתון מעניין אשר מראה שאסירים שקיבלו עונש בהתערבות תכנית טיפולית שיקומית אלו צלחו ובאחוזים נמוכים משמעותית חזרו לכלא. בעוד אסירים שלא קיבלו תכנית טיפולית תחת שב"ס חזרו לכלא. במקרה דנן חתרתי לקבלת עונש מופחת משמעותית בעוד המדינה דרשה עונש מוגבר, אני דרשתי לעונש מופחת בהתערבות תכנית טיפולית שיקומית".

_____________________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות