הצית את משרד השירות הווטרינרי: "תחזירו לי את הכלבים שלי"

פקדו עלמו, 22 מבית שמש, בעל עבר אלים, נאשם בביהמ"ש המחוזי בירושלים כי גם ריסס על קירות המשרד הודעות גנאי נגד מנהלת המקום וכתב שהיא "רוצחת כלבים"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד פקדו עלמו, צעיר בן 22, תושב בית שמש, בגין הצתה של משרד השירות הווטרינרי בבית שמש. הרקע למעשים לאחר שמנהלת השירות הווטרינרי החרימה את הכלבים של הנאשם. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של הנאשם כשלדבריה מדובר באדם בעל עבר פלילי של עבירות אלימות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רינת בן יעקב, במסגרת תפקידה של המתלוננת, כמנהלת השירות הווטרינרי בעיריית בית שמש, היא תפסה והחרימה מכלביו של הנאשם בצו בית משפט. בעקבות כך, ולאחר שפנה מספר פעמים למתלוננת יחד עם ס.מ ולחוד, בעניין הכלבים, גמלה בלב הנאשם החלטה לגרום למתלוננת להשיב לו את הכלבים, באמצעות הצתת משרדה של המתלוננת בבית שמש.

לצורך כך, לפני קצת יותר מחודש הגיע הנאשם יחד עם אחר, שזהותו אינה ידועה למשרד. השניים ריססו על גבי הקיר החיצוני של המשרד את כתובות הגרפיטי הבאות: "מאיה קמחי מנהלת את בית שמש", "מאיה קמחי מתעללת", "מאיה קמחי רוצחת כלבים".

המנהלת חששה לחייה

לאחר מכן, הנאשם והאחר שברו את חלון חדר קבלת הקהל במשרד, הציתו עשביה שהייתה במקום, וזרקו אותה לתוך החדר דרך החלון ששברו, וכן לכיוון כלובי חיות מפלסטיק שהיו בחדר. כתוצאה מכך נשרפו הכלובים, הותכו והיוו מטען אש לבעירה אשר גרמה לדליקה בחדר. כתוצאה מהדליקה נשרפו קירות ותקרת החדר, מוצרי החשמל ורהיטים, וכן נגרמו נזקי פיח כבדים לכל המשרד.

בעקבות ההצתה ולאחר שחשה מאויימת וחששה לחייה וחיי בני משפחתה, השיבה המתלוננת לנאשם את הכלבים תחת תנאים, חרף העובדה כי הם הוחרמו ונתפסו כדין ועל פי צו בית משפט.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הצתה, סחיטה בכוח, היזק בזדון והשחתת פני מקרקעין. בבקשה למעצר צוין כי בידי הפרקליטות, ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של המשיב. בין היתר, בידי הפרקליטות ישנם סרטונים הקושרים אותו לאירועים, זיהוי ט"א, הודעות המתלוננת וגרסת הנאשם.

עוד מצוין בבקשת המעצר כי לחובתו של עלמו עבר פלילי הכולל הרשעה משנת 2019 בגין פציעה כשהעבריין מזויין ותקיפה סתם והרשעה משנת 2017 בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה סתם. "נגד הנאשם קמה עילת מעצר שכן הוא הצית את משרדה של המתלוננת על רקע תפקידה הציבורי ועל מנת לגרום לה לעשות מעשה", נכתב בבקשת המעצר.

_________________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות