מחדל משטרתי: עצור החשוד בגרימת תאונה קשה נמלט מביה"ח

קצין בודק מונה לבדוק את האירוע החריג וכיצד קרה שהשוטר שהוצב לשמור על העצור לא הבחין בבריחתו. סנגורו של החשוד שטרם אותר: "ראוי לבחון את התנהלות השוטר"
דניאל בן חמו |
מעצר. ארכיון

המשטרה בודקת את נסיבות בריחתו של עצור לפנות בוקר (יום ב') מהמרכז הרפואי, לאחר שעל פי החלטת שופט הלילה הוסר האיזוק מידיו. סנגורו של העצור, החשוד במעורבות בתאונה קשה, ביקש מבית המשפט להסיר את האזיקים ולהציב שוטר שישמור עליו אולם זה הבחין באיחור בבריחתו. בעקבות המקרה החריג מינתה המשטרה קצין בודק לבחינת נסיבות האירוע. החשוד טרם אותר על ידי המשטרה.

שוטרי תחנת רמלה עצרו בסוף השבוע תושב העיר, בחשד לסיכון אדם בנתיב תעבורה, לאחר שעל פי החשד גרם לתאונת דרכים קשה עם מספר רב של מעורבים, תוך ניסיון בריחה מהשוטרים, כאשר בדיון בבית המשפט, קבע השופט את הארכת מעצרו בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה.

החיפושים נמשכים

בעתירה שהגיש בא כוחו של העצור הלילה לבית המשפט, בטענה שמצבו הרפואי אינו מאפשר לכאורה את כבילתו באזיקים למיטה, קבע השופט, להסיר את הכבילה של העצור, על אף התנגדותה המנומקת של המשטרה ונוכח נסיבות האירוע בו גרם לתאונה בעת ניסיון הימלטות מהמשטרה. בתוך כך, העצור ניצל את יכולת התנועה החופשית ללא אזיקים ונמלט מהמרכז הרפואי, כאשר שוטר שנכח סמוך לחדרו, הקפיץ כוחות נוספים המבצעים בשעה זו סריקות במבנה ומחוצה לו.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון הורה למנות קצין בודק, לבחינת נסיבות האירוע, על כל היבטיו.

עו"ד טל גלאון, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את העצור שברח מבית החולים, מסר: "ככלל בהתאם להנחיות והנהלים חשודים ועצורים לא אמורים להיות כבולים במרחב הציבורי לרבות במהלך טיפול רפואי בבית החולים. במקרה זה נוכח ההנחיות ולאור מצבו הרפואי של החשוד נעתר בית המשפט לבקשת הסנגור והורה על הסרת כבילתו של החשוד למיטה תוך שהוא מדגיש כי החשוד יהיה מפוקח ע״י שוטר כל העת. ראוי לבחון את התנהלות השוטר אשר נדרש היה לשמור על החשוד ולחדד את ההנחיות לשוטרים אשר אמונים על שמירה על עצורים".
_____________________________________________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות