20 חודשי מאסר לנהג בפסילה שסיכן את השוטרים שביקשו לעצור אותו

השלום בב"ש גזר את עונשו של הנאשם לאחר שהודה במיוחס לו בהסגרת הסדר טיעון. השופטת: "עבירות חמורות ביותר שבוצעו בעת שעונש מאסר מותנה עומד לחובתו"
רונן לוי |
מחסום משטרתי, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, ענת חולתא, גזרה 20 חודשי מאסר, שנה שלילת רישיון ו-2,000 שקלים קנס על תושב הדרום, אשר הורשע נהיגה בפסילה, נהיגה פוחזת והסעת תושבים זרים. הוא נתפס רק לאחר ששוטרים סימנו לו לעצור והוא נמלט מהם תוך שהוא כמעט פוגע באופנוע משטרתי. "הנאשם הורשע בתיק שבפניי בעבירות חמורות ביותר הכוללות גם התנהגות אלימה כלפי שוטרים, ברף הגבוה של העבירה של הפרעה לשוטר. כמו כן נהג באופן מסוכן, כשהוא פסול נהיגה, באופן שסיכן את השוטרים, את משתמשי הדרך ואת הנוסעים שברכבו. את כל אלה עשה הנאשם, בעת שעונש מאסר מותנה תלוי ועומד לחובתו. במקרה זה קיימים שיקולים משמעותיים של גמול ושל הרתעה, כאשר אין בנסיבות ביצוע העבירה שיקול לקולא", לשון גזר הדין.

האירוע התרחש בחודש דצמבר האחרון, מיד לאחר שהנאשם נידון לפסילה למשך שלושה חודשים. למרות זאת, שוטרים הבחינו בו נוהג בכביש 6 לכיוון צפון, בסמוך לצומת דבירה, כשהוא מסיע 3 תושבי הרשות הפלסטינאית, השוטרים שזיהו אותו, סימנו לו לעצור, אולם הנאשם לא עצר ואף נטה עם רכבו ימינה לכיוונו של שוטר שרכב על אופנוע. מספר מטרים לפני הגעת הרכב ליציאה מכביש 6 לכיוון מחלף בית קמה, כשהרכב בנתיב השמאלי, פנה הנאשם עם רכבו פנייה חדה ימינה וחצה את הנתיבים בכוונה לעלות על נתיב היציאה.

ניסיון הימלטות ונשיכה

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בעשותו כן, כמעט התנגש באופנועו של השוטר וזה כמעט איבד שליטה על האופנוע כתוצאה מכך. בעת שירד הנאשם עם רכבו לכיוון נתיב היציאה, נסע על אי תנועה מסומן על הכביש.

כעבור מספר דקות, כך מתואר עוד בכתב האישום, בעוד המרדף אחריו נמשך, עצר הנאשם את הרכב כשנתקל בעומס תנועה שלא אפשר המשך הנסיעה. הנאשם יצא מהרכב, החל בריצה לעבר צדו השני של הכביש כשהוא מדלג מעל מעקה בטיחות וחצה את שני הנתיבים הנגדיים. השוטרים החלו במרדף רגלי אחר הנאשם והוא ירד מהכביש לכיוון השטח, עד אשר נתקע בגדר ונפל.

השוטרים ניסו לעצור את הנאשם ואולם הנאשם ניסה לברוח ולהתנגד למעצרו בכך שהדף את השוטר מעליו ונשך את ידו של השוטר השני.

התביעה המשטרתית הגיע להסדר טיעון עם הנאשם והשופטת חולתא קיבלה אותו אך ציינה כי מעיון ברישומו הפלילי של הנאשם, עולה כי מדובר בנאשם אשר מורא החוק אינו מרתיעו והוא שב לבצע עבירות.

"אין נסיבות מקלות"

"הנאשם הורשע בתיק שבפניי בעבירות חמורות ביותר", כתבה השופטת חולתא בגזר הדין, "הכוללות גם התנהגות אלימה כלפי שוטרים, ברף הגבוה של העבירה של הפרעה לשוטר. כמו כן נהג באופן מסוכן, כשהוא פסול נהיגה, באופן שסיכן את השוטרים, את משתמשי הדרך ואת הנוסעים שברכבו. את כל אלה עשה הנאשם, בעת שעונש מאסר מותנה תלוי ועומד לחובתו. במקרה זה קיימים שיקולים משמעותיים של גמול ושל הרתעה, כאשר אין בנסיבות ביצוע העבירה שיקול לקולא".

עוד הוסיפה השופטת חולתא כי הודאת הנאשם במיוחס לו בתיק זה נלקחה בחשבון במסגרת הסדר הטיעון ובפרט בעתירת המאשימה להפעיל את עונש המאסר המותנה כשמחציתו בחופף וזאת לפנים משורת הדין ובהתאם להוראות הדין וההלכה. "נוכח האמור, מקובלת עליי עמדת המאשימה, כי אין לחפוף במקרה זה את עונשי המאסר", לשון גזר הדין.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

_______________________________________________

עו"ד ערן דמרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות