מה משותף לתביעות שהגישו חברי קיבוץ גבעת ברנר והנפגעות של אייל גולן?

המימון להגשתם נאסף על-ידי הציבור הרחב במסגרת קמפיין מימון המונים – פלטפורמה לגיוס כספים למאבקים משפטיים וציבוריים. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא!
מעיין לביא |
אילוסטרציה evanto

גיוס חברתי בפלטפורמה של מימון המונים אינו בשורה חדשנית, חנן בן ארי פותח את ההופעות שלו כשהוא שואל מי מבין הנוכחים תמך בהוצאת האלבום הראשון שלו בהדסטארט, ואכן הפלטפורמה באמצעותה ניתן לפנות לקהל הרחב ולהציע לו להשקיע בתהליך היצירה של מוצר מסוים מוכרת וידועה לכל. גם האפשרות של תמיכה בנזקקים באמצעות תמיכה בקמפיין מימון המונים מוכרת וחשובה.

אלא שבשנים האחרונות התפתח כלי טכנולוגי חדש המאפשר לציבור הרחב, אשר לא בהכרח מהווה צד להליך המשפטי, לתמוך באדם שנמצא בפני הליך משפטי או מעוניין לפתוח באחד כזה ולסייע לו לקדם את ההליך המשפטי שלו צעד נוסף קדימה – גיוס המונים למאבקים משפטיים.

מיום הקמת האתר גייסו מאות אנשים פרטיים, וועדי פעולה או ארגונים שונים במסגרת 124 מאבקים שונים את עזרת הציבור הרחב למאבקם המשפטי בעזרת קמפיינים למימון המונים לטובת תביעות אזרחיות, תביעות נזיקיות, תביעות בתחום דיני העבודה, עתירות לבג"ץ ועתירות מקומיות או סביבתיות. כלי זה אף סייע מספר רב של פעמים לבעלי דין לגייס מימון להגנה משפטית של נתבע בהליך משפטי אזרחי (כגון הגנה מפני תביעות לשון הרע). מעל 16 מיליון שקלים גויסו מלמעלה מ-80 אלף תומכים.

מכירים את קרנות ההשקעה של ביאקטיב?

כך, לדוגמה, ביטלה המועצה הארצית תוכנית בנייה ענקית של 20 אלף דירות בהוד השרון, כך גייסו תושבי יפו את הסכום הדרוש ליציאה למאבק משפטי שימנע סגירה הרמטית של שדרות ירושלים לטובת הרכבת הקלה, כך מנעו תושבי גבעת ברנר הקמת מפעל סוללות בסמוך עליהם וכך גם מממנות הנפגעות של אייל גולן את התביעה האזרחית נגדו.

עמוד המאבק של נפגעות אייל גולן. צילום מסך מאתר ביאקטיב

כאמור, מאות מאבקים משפטיים כבר גייסו בשיטה זו. מדובר במספרים לא קטנים, הצפויים רק לגדול בשנים הקרובות, לנוכח ההתפתחות המואצת של הכלים מאפשרים גיוסי מימון המונים להליכים משפטיים, בארץ ובעולם.

תחום נוסף ומלהיב במימון המונים למטרות משפטיות הוא קרנות ההשקעה של ביאקטיב, המגשימות את חזון ההשקעה החברתית בעולם המשפט המאפשר גם הזדמנות השקעה עם תשואה יפה וסיכון נמוך. ביאקטיב הקימה ומנהלת כמה קרנות המשקיעות במגוון רחב של תחומים משפטיים, כמו רשלנות רפואית, תביעות ייצוגיות, לשון הרע, עבודה, סיעוד ועוד, במודל ייחודי הבוחר ומציע למשקיעים מקרים ספציפיים המנוהלים על ידי משרדי עורכי דין מובילים, שעבורם נבנית קרן המאפשרת למשקיעים לקבל חלק מפירות המאבק.

על הנושאים הללו ועל כל העולם החדש והמלהיב של מימון המונים ככלי משפטי לעורכי דין, נשמח לספר לכם עוד בכנס הזום שלנו (חינם), שייערך ביום ב', 17 בינואר, בשעה 17:30. הכנס מותנה בהרשמה מראש. לחצו כאן לפרטים נוספים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות