האם אדם שנוגע בעצמו ליד אישה ישנה מבצע מעשה מגונה?

ביהמ"ש הרשיע פורץ, שנכנס לדירה ואונן, בביצוע מעשה מגונה: "תודעתה של האישה לא נמוגה והיא בהחלט הייתה מסוגלת לחוות את הפגיעה גם אם לא בזמן אמת"
מעיין לביא |
פורץ, אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בת"א, שמאי בקר, הרשיע בעבירה של ביצוע מעשה מגונה, פורץ לדירה באישון לילה שאונן בנוכחות בעלת הדירה שישנה ולא התעוררה. השופט קבע הגם שהמתלוננת ישנה בעת שהנאשם עמד בסמוך אליה ואונן – "תודעתה לא 'נמוגה' והיא בהחלט היתה מסוגלת לחוות את הפגיעה החמורה וההשפלה שנבעה ממעשיו של הנאשם, גם אם לא בזמן אמת".

נגד הנאשם הוגש כתב אישום במסגרתו יוחסו לו שני אישומים מעשה מגונה וכניסה והתפרצות למקום מגורים בכוונה לגנוב. על פי האישום שבמחלוקת, בשעת לילה, נכנס הנאשם לשטח מדינת ישראל שלא כחוק. כתב האישום תיאר כי בשעה 04:40 לפנות בוקר, התפרץ הנאשם אל תוך דירת קרקע בעיר רמת גן.

על פי האישום, הפורץ הרים את תריס הגלילה של חדר המגורים בדירה ונכנס לתוכה, ובהיותו בדירה, הבחין במתלוננת ישנה על ספה בחדר המגורים. הנאשם נעמד בסמוך למתלוננת, אונן בנוכחותה, ללא הסכמתה, עד אשר הגיע לפורקן מיני והותיר נוזל זרע על רצפת הדירה, לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. לאחר מכן, נטל הנאשם טלפון נייד ותיק (שהכיל כסף מזומן, כרטיסי אשראי, משקפיים שונים, ועוד), ויצא מהדירה.

בדיון שהתקיים מסרה ההגנה, ביחס לאישום השני, כי "גם אם נניח שעובדות כתב האישום ישארו כמות שהן – עדיין אין בכך כדי לגבש או להוכיח ביצוע עבירה של מעשה מגונה, מבחינה משפטית".

מעשה מגונה, ללא ספק

השופט בקר לא קיבל את עמדת ההגנה וציין כי על נקלה וללא שמץ של היסוס הגיע למסקנה כי עובדות האישום מגלמות, ובמובהק, עבירה של מעשה מגונה.

"הטענה שלפיה לא הוכח כי הנאשם 'ביצע איזשהו אקט מיני בסמוך למתלוננת' – עומדת בסתירה חזיתית לעובדות כתב האישום, בהן הודה הנאשם", כתב השופט בקר בגזר הדין. "שנית, כבר קבעתי, לעיל, כי אין כל משמעות, מבחינת שאלת התקיימות יסודות העבירה לאן בדיוק הפנה הנאשם את מבטו".

עוד הוסיף השופט בקר כי "מן הראוי להתייחס גם לרכיב הנסיבתי, הגם שנראה כי לא היתה מחלוקת בין הצדדים בשאלת התקיימותו במקרה כאן. אמנם המתלוננת ישנה בעת שהנאשם עמד בסמוך אליה ואונן, אולם היא לא מתה, גם אם ביקשה את נפשה למות, מטאפורית, כאשר גילתה את שלולית הזרע בסמוך לספה עליה ישנה. תודעתה לא 'נמוגה', והיא בהחלט היתה מסוגלת לחוות את הפגיעה החמורה וההשפלה שנבעה ממעשיו של הנאשם, גם אם לא בזמן אמת".

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שמאי בקר

____________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות