אישום: תושב ירושלים ריגל עבור החיזבאללה

אחמד זהרה הועמד לדין על עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע במדינה, זאת על רקע בקשתו מתושב לבנון לפעול עבור הארגון
דניאל בן חמו |
תמיכה בחיזבאללה. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש בסוף השבוע, כתב אישום נגד אחמד זהרה, בן 32 מירושלים, זאת לאחר שפעל עבור ארגון חיזבאללה בישראל. זהרה, כך לפי האישום, הוא שיצר קשר עם תושב לבנון ואמר לו שהוא מוכן לפעול עבור הארגון. במקביל לכתב האישום שהוגש נגד זהרה לבית המשפט, מבקשת המדינה להורות על הארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כתשע שנים הנאשם יצר קשר עם אסיר משוחרר שגר בלבנון ואמר לו כי הוא מעוניין ליצור קשר עם אנשים מחיזבאללה על מנת לפעול עבורם בישראל. בעקבות כך, נוצר קשר בין הנאשם לפעילי חיזבאללה והוא קיבל מהארגון תוכנת הצפנה כדי שיוכל לעמוד עימם בקשר.

נסיעות לרמאללה

במהלך התקופה, כך מתואר בכתב האישום, עמד הנאשם בקשר עם מפעיליו, נסע לעיתים לרמאללה, כדי ליצור קשר באמצעות תכנית הצפנה עם מפעיליו וזאת כדי להתחמק מגורמי הביטחון בישראל. במסגרת הקשר בין הנאשם לחיזבאללה הוא התבקש לבצע משימות שונות, בין היתר, העברת עדכונים על המצב בירושלים ובגדה ודיווח על הפרות סדר שהתרחשו בירושלים.

בנוסף, הנאשם יזם פעילויות נגד ישראל, בין היתר, צילם מיוזמתו מקום ובו צלחות לווין גדולות על מנת לשלוח אותם לאנשי החיזבאללה. הקשר בין הנאשם לחיזבאללה פסק כעבור מספר שנים וחודש בשנה האחרונה. במהלך חופשת ירח הדבש שלו בטורקיה תיאם הנאשם קבלת כסף וטלפון סלולרי בו הותקנה תוכנת הצפנה כדי שיוכל להמשיך לעמוד בקשר עם מפעיליו. לאחר שהנאשם שב לישראל הוא הפעיל את תוכנת ההצפנה ויצר קשר עם אנשי חיזבאללה, טרם קבלת משימות נוספות הנאשם נעצר והקשר עם אנשי חיזבאללה נותק.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ויציאה שלא כדין. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

21 שנות מאסר למחבל שדקר יהודי בראש העין

בשבוע שעבר גזר בית המשפט המחוזי מרכז עונש 21 שנות מאסר על וליד מנצור, 25, תושב ג'נין אשר הודה והורשע ע"פ הודאתו בכתב אישום מתוקן בעבירות של ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, החזקת סכין שלא כדין בנסיבות של מעשה טרור וכניסה שלא כדין לישראל. הנאשם הורשע בכך שהסתנן לישראל כלא כחוק ומתוך רצון לפגוע ביהודי דקר ופצע באורח קשה אזרח ישראלי באתר בנייה בראש העין בשנת 2020. נוסף על עונש המאסר נגזרו על הנאשם גם מאסר על תנאי ופיצויים בסך 200 אלף שקלים שישולמו לנפגע העבירה.

בטרם גזר את דינו של הנאשם, עמד גם בית המשפט על חומרת מעשיו כשציין בהחלטתו כי "מדובר בפיגוע אלים, שבוצע באכזריות רבה, כאשר הנאשם השאיר את קורבנו לדמם למוות, אך ורק בזכות תושייתו של הקורבן ניצלו חייו".

בגין האמור גזר עליו בית המשפט עונש 21 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים בגובה 200 אלף שקלים לנפגע העבירה.

_____________________________________________________________

עו"ד פלילי סיון חורש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות