"אני שקרן?" שוטר תובע אזרחים שקיללו אותו בגלל דוח תנועה

"תשלם ביוקר", "שאלוהים ישלם לך" ו"עשית את היומית", כל אלו הן הכפשות שספג שוטר בגלל שרשם דוח לנהג שלא נתן זכות קדימה. האם זה לשון הרע? ביהמ"ש יקבע
גילי סיוון-כהן |
משטרת התנועה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: משטרת ישראל

תביעות של שוטרים נגד אזרחים שמכפישים אותם ברשת הפך להיות כבר דבר שבשגרה, כעת שוטר בן 53 מהכפר יאנוח, לקח את זה צעד קדימה, כאשר תבע בני זוג מהעיר מעלות, אשר לכאורה העליבו אותו בעת שנתן להם דוח תנועה. לדבריו, במהלך מתן הדוח, על אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה, הוא כונה "שקרן", אוים כי "ישלם ביוקר" על הדוח ועוד שלל נאצות. כעת הוא דורש פיצוי ואומר: "הפכתי כלי לניגוח ולשק חבטות, פרקו עלי עול וכעס, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שיש לי משפחה, ילדים וחברים שצופים בהתנהגות. חשתי בושה ונעלבתי, תדמיתי כשוטר מקצועי וענייני נפגעה אנושות".

על פי התביעה לפני למעלה משנה, עת נסעו הנתבעים במעלות, ובמהלך פעילות אכיפת תנועה, הבחין התובע ברכבו של הנתבע כשהוא אינו נותן זכות קדימה להולכת רגל במעבר חציה. בעקבות האמור הורה התובע לנתבע לעצור בצד והודיעו על כוונתו לרשום עבורו דוח ברירת קנס בשיעור 250 שקלים. בהמשך הגיע הנתבע לכיוון הניידת בה ישב התובע הטיח בו מספר פעמים כי הוא "שקרן" כי הוא "משקר", וכי "הוא עשה את היומית שלו" וכי "ישלם ביוקר" על רישום הדוח איחל לו "שיהיה לך חג שאלוהים ישלם לך" וכהנה וכהנה ביטויים נוספים הראויים לכל גנאי, והכל תוך כדי צעקות ותנועות ידיים מאיימות.

תוך כדי כך, ציין השוטר בתביעה, כי גם הנתבעת הגיחה לעברו של התובע תוך כדי שהיא מטיחה "כל זה בשביל להרוויח כסף״ וכן צעקה כי "זה יעלה לו ביוקר". לטענת השוטר הכל בשל העובדה כי ביקש לעשות עבודתו נאמנה ולרשום דוח בשל ביצוע העבירה. הדברים הנ״ל נאמרו גם בנוכחות שוטר נוסף שישב ליד התובע וגם בנוכחות בתם של הנתבעים שגם היא הייתה במקום וניסתה להניא את התובע מלכתוב את הדוח במשך מספר דקות, תוך שהיא ציינה בפניו כי בעלה שוטר, ויש לבטל את הדוח בשל "אחוות שוטרים" כך לטענתה.

התביישתי ונעלבתי

בתם של הנתבעים אף התקשרה לבעלה השוטר, וביקשה מהתובע לשוחח עם בעלה על הדוח, כאשר התובע סירב לכך בתוקף. ולקראת סוף השיחה עם התובע, היא חזרה על המשפט "גם בעלי שוטר" וציינה כי היא תטפל בנושא. בבוא התובע להחתים את הנתבע על הדוח ולמסור לו אותו, סירב הנתבע לחתום.

"התובע יטען", כך נכתב בתביעה, "כי התנהלותם זו של הנתבעים, הוציאה את דיבתו רעה ופגעה בשמו הטוב באופן קשה, כאשר האמירות הפוגעניות שהטיחו הנתבעים בתובע נופלים באופן מובהק וברור תחת הגדרת המונח 'לשון הרע'. הוא משרת במשטרת ישראל מזה שנים רבות וטובת הציבור הרחב הינה לנגד עיניו. הכינויים אותם הטיחו בו הנתבעים רחוקים מלשקף את דמותו או ללמד על מידותיו".

עוד נכתב בתביעה, כי "משבצע את עבודתו כדין ורשם לנתבע קנס בגין הפרת הוראות הדין, הוא הפך בעיני הנתבע ככלי לניגוח ולשק חבטות שהנתבעים פרקו עליו עול וכעס, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שלתובע יש משפחה, ילדים וחברים שצופים בהתנהגותו והוא חש בוש, נכלם, מבוזה ונעלב כתוצאה מאותם כינויים שנאלץ לשמוע מהנתבעים בנוכחות שוטר אחר וכן בנוכחות בתם של הנתבעים ועוברי אורח במקום ותדמיתו כשוטר מקצועי וענייני נפגעה אנושות".
______________________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות