אושרה הפשרה בתביעה הנגזרת נגד מנהלי טבע

המנהלים ישלמו לקופתה של ענקית התרופות כ-81 מיליון שקלים, בשל הנזק שגרמו לה במסגרת העסקה שביצעו לרכישת חברת רימסה המקסיקנית
דנה לווינסקי |
מפעל טבע בשוהם. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, אישר את הסכם הפשרה בתביעה הנגזרת שהוגשה נגד מנהלים ודירקטורים בחברת טבע. התביעה נגעה לעסקה שביצעו המנהלים בשנים 2016-2015, אז רכשה טבע את רימסה, חברת תרופות מקסיקנית. לאחר ביצוע העסקה התברר כי העסקה הייתה נגועה בהונאה וכי נגרם נזק רב לטבע. במסגרת הפשרה ישלמו מנהלי החברה כ-81 מיליון שקלים לקופת טבע.

במסגרת העסקה רכשה טבע קבוצה של חברות תרופות מקסיקניות בשם "רימסה". טבע שילמה עבור הרכישה 2.3 מיליארד דולר במזומן. זמן קצר לאחר השלמת הליך הרכישה התברר לטבע כי עסקת הרכישה נגועה בהונאה. חקירה מעמיקה שנערכה על ידי טבע לאחר השלמת העסקה לימדה שרימסה ביצעה הונאה מתוחכמת כלפי הרשויות במקסיקו והתוצאה הייתה שטבע רכשה תרופות וזכויות בלתי מוסדרות. לטבע נגרם נזק משמעותי שעליו התגברה רק בתקופה האחרונה.

שכר טרחה של 12.5 מיליון שקלים

בגין האופן בו התנהלה העסקה הוגשה תביעה נגזרת. לאחר הליכים מורכבים בבית המשפט פנו הצדדים לגישור אצל השופטת בדימוס הילה גרסטל. בסופו של דבר הגיעו הצדדים לידי הסדר פשרה מכוחו ישולמו לקופתה של טבע כ-81 מיליון שקלים.

התשלום יבוצע על ידי חברות הביטוח של המנהלים והדירקטורים של טבע שאישרו בזמנו את העסקה. כן הוסכם שחברות הביטוח יישאו בשכר טרחת התובעים בסך של כ- 12.5 מיליון שקלים.

בית המשפט קבע שסכום הפשרה משקף את הסיכונים והסיכויים בתביעה לאור הנזק שנגרם לטבע בגין העסקה. במסגרת שיקוליו הביא בית המשפט בחשבון גם את הפיצוי שקיבלה טבע בהליך משפטי אחר שניהלה טבע בארה"ב נגד בעלי השליטה של רימסה. לצד זאת הפחית בית המשפט את שכר הטרחה והעמידו על סך 11 מיליון שקלים בלבד.

עוד בכלכלה: צו לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר, הוציאה צו לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ (חל"צ), זאת לאחר שלקבוצה יש תביעות חוב בהיקף של 20 מיליון שקלים ולעמדת בית המשפט, אין היתכנות להבראת הקבוצה. הבקשה לפירוקה של החברה, שהוגשה בתחילת השנה, הסתמכה על התנהלות כספית לא נכונה של החברה ומנהליה, כמו גם חשש לחלוקת רווחים אסורה. צו הפירוק נכנס לתוקפו אתמול (יום ד').

בתחילת השנה, הגיש רשם ההקדשות לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ המאוגדת כחברה לתועלת הציבור ומפעילה קבוצת כדורגל. בקשת הפירוק נסמכה על ליקויים מהותיים שנבעו מהתנהלות לא תקינה של החברה.

__________________________________________________________

עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות