בן גביר על מערכת המשפט: "לא יודעת לקבל ביקורת"

ועדת חוקה קיימה דיון בעקבות התחקיר על הנהלת ביהמ"ש שלכאורה העבירה מסמכים חסויים לבלוגרית. יו"ר עוצמה יהודית: "יש מי שמשתיק את הביקורת וזה גול עצמי"
דניאל בן חמו |
השר איתמר בן גביר

ועדת חוקה קיימה היום (יום ג') דיון בעקבות תחקיר "זמן אמת" בו נטען כי היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט ברק לייזר העביר מסמכים חסויים מתוך "נט המשפט" לבלוגרית בשם לורי שם טוב, המואשמת בפרסום השמצות ובפגיעה בפרטיות של עובדי ציבור, בהם שופטים. מהתחקיר עולה כי בתמורה להעברת המידע מלייזר ומעובדים במערך הדוברות של מערכת בתי המשפט, הסירה שם־טוב פרסומים נגד אנשי שלומם של בכירי ההנהלה – וכי אלה נעזרו בה כדי לתקוף מבקרים של מערכת המשפט.

במהלך הדיון ציטט יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פסק של בית המשפט העליון על הניסיון להעמיד לדין את מרן הרשל"צ הרב עובדיה יוסף זצ"ל שאמר דברים נגד שופטים וציטט כי בית המשפט מציין בפסיקה שישנה חשיבות ציבורית בביקורת על הרשות השופטת, תורם לאמון והשופטים מקבלים זאת באהבה, אפילו אם היא קשה והוסיף שאפילו במקרה של חציית גבול צריך להימנע מתביעה.

"יש מי שמשתיק ביקורת"

ח"כ בן גביר סיפר כי בעבר הועמד לדין בגין זילות בית המשפט כי כתב על שופט "חזור לבאר שבע אתה שמאלני" ויצא בסופו של דבר זכאי רק לאחר מאבק משפטי.

בן גביר הוסיף ופנה לד"ר יגאל מרזל מנהל בתי המשפט שנכח בדיון ואמר: "המערכת המשפטית לא תמיד יודעת לקבל ביקורת, יש מי שמשתיק את הביקורת והיא גול עצמי, כי אמון הציבור נפגע. מרגישים שהמערכת לא רוצה לקבל ביקורת.

בן גביר מחה על כך שלא מזמינים את השופטים לדיוני הוועדה: "הייתי רוצה לראות את נשיאת בית המשפט העליון כי צריך להיות שיח ושאפשר יהיה לשאול שאלות נוקבות על הרשות השופטת. כמה שיותר ביקורת יותר אמון במערכת וכמה שפחות ביקורת וניסיונות הסתרה כדי למנוע ביקורת, יגרום לציבור לומר "אני לא מאמין".

______________________________________________________

עו"ד עמירם מוראד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות