הנער מתל אביב הואשם בחמישה מקרי אונס

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי לנוער בעיר, ובו נאשם הקטין בן ה-15 בעבירות מין ב-6 קטינות במהלך השנתיים האחרונות: "נהג בהן כאילו היו חפץ ופגע בנפשן"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (יום ה') לבית משפט המחוזי לנוער בעיר, כתב אישום נגד קטין כבן 15 מת"א, בגין עבירות מין בשש קטינות שהתבצעו במהלך השנתיים האחרונות. לנאשם יוחסו חמש עבירות של אונס קטינה, ארבע עבירות של מעשה מגונה בקטינה וניסיון אונס אחד. "הנאשם פגע בנפשן של קטינות, רמס את רצונן וכבודן, ונהג בהן כאילו היו חפץ", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט. "המשיב סיגל לעצמו דפוס של תוקפנות מינית כלפי קטינות ופגיעתו הרעה והסדרתית מקימה מסוכנות חריגה לגילו וגבוהה במיוחד".

על פי כתב האישום, הנער מואשם בריבוי עבירות אונס ובמעשים מגונים בשש קטינות, בנות גילו וצעירות ממנו. בחלק מהמקרים עבירות מין בוצעו במתלוננות אשר ניהלו אתו מערכת יחסים אינטימית ובחלק מהמקרים ביצע הנאשם עבירות מין במתלוננות אותן פגש בנסיבות חברתיות וללא היכרות מוקדמת. עבירות המין התרחשו בניגוד להסכמת הקטינות, מבלי שטרח הנאשם לברר את הסכמתן ולעיתים אף חרף התנגדותן.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו של הנאשם הצעיר. בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי "הנאשם פגע בנפשן של קטינות, רמס את רצונן וכבודן, ונהג בהן כאילו היו חפץ…המשיב סיגל לעצמו דפוס של תוקפנות מינית כלפי קטינות ופגיעתו הרעה והסדרתית מקימה מסוכנות חריגה לגילו וגבוהה במיוחד".

המשטרה למתלוננת שסירבה להיחשף: "היית צריכה לחשוב לפני"

הוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי, קיימה אתמול (יום ד') דיון בנושא ההתנהלות של גורמי החקירה מול נחקרים ונפגעות תקיפה מינית. "רוב הנשים לא מתלוננות על הטרדה מינית", אמרה ח"כ בן ארי, "צריך לעשות הכל שהן יהיו בטוחות ומוגנות להגיש תלונה".

יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי, התייחסה בדיון לכתבה של כתב "הארץ" ג'וש בריינר שעסקה בשאלות שנשאלו מתלוננות על ידי גורמי החקירה. "שוב ושוב אנחנו נחשפים לשיטות בעייתיות בהתייחסות לנחקרים ונחקרות בכלל, אבל כאן זה סיפור אחר לחלוטין", אמרה בן ארי. "אלו לא חשודים – אלו מתלוננות שחוו פגיעה מינית וזה צריך להיעשות בסופר רגישות. במקום זה נחשפנו לכתבה של ג'וש בריינר ב'הארץ' שבהן מתלוננות נשאלו שאלות המעלות תחושת קבס וגועל. למה לשאול כאלו שאלות? יש בעיה אמתית שרוב הנשים לא מתלוננות על הטרדות מיניות ולא עושות זאת כי חבל לבזבז את הזמן. אסור לנו להשלים עם זה וצריך לשנות את הכל כדי שמתלוננות תהיינה מוגנות ובטוחות להגיש תלונה".

בדיון השמיעו נפגעות עבירת מין עדויות קשות מתהליך הגשת התלונה. ר', מאזור המרכז סיפרה: "מישהו ניסה לסחוט אותי בטלגרם עם תמונות וסרטונים שלי. הוא ביקש להיפגש איתי שאשלם לו כסף ואם לא הוא יפיץ. פחדתי כי ידעתי שאכן יש לו תמונות שלי. הגעתי לתחנת משטרה והחוקר הגיש איתי תלונה יחד דרך האינטרנט. ישבתי אתו במשרד קרוב לשעתיים והוא השמיט דברים חשובים בהגשת התלונה. הצעתי שאני ייפגש עם החשוד כדי להקל על תפיסתו ולא נעניתי".

____________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות