לבית משפט המחוזי בתל אביב, בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת ברימאג, משווקת מוצרי החשמל, לאחר שמדחס של מקרר שהתקלקל, בעוד האחריות בתוקף והחברה סירבה לשלם על כך.
לדברי הלקוח הוא נאלץ לשלם על החלפתו מעל אלף שקלים.
בחברת ברימאג טענו בפני הלקוח שהוא שילם רק עבור ביקור טכנאי ומילוי הגז.
חברת ברימאג עדיין לא הגישה כתב הגנה.
"חברת ברימאג הסתירה מקהל לקוחותיה והצרכנים, כמו גם הציבור הרחב, את העובדה שתיקון תקלות בטובין שסיפקה להם, אף בתוך תקופת האחריות, הינו בתשלום.
המדובר במידע שחובה על חברת ברימאג למסור אותו לידי חברי הקבוצה, הצרכנים, לקוחותיה והציבור הרחב", נכתב בתביעה.
על פי הבקשה במהלך שנת 2017 רכש המבקש מקרר LG אשר יובא על חברת ברימאג. לאור תקלה שנתגלתה במקרר, לפני כחודשיים, הוא ביקש להזמין טכנאי לאיתור ותיקון התקלה.
התקלה שנתגלתה היתה במדחס, אשר עליו, ישנן 10 שנות אחריות.
מהבקשה עלה, כי עבור ביקור הטכנאי והבדיקה גבתה חברת ברימאג מראש לפני וכתנאי להגעת הטכנאי סך של 345 שקלים ולאחר שהטכנאי הודיע למבקש כי מדחס המקרר התקלקל וכי יש להחליפו, למרות האחריות, הטכנאי התעקש ודרש תשלום עבור החלפת המדחס בטענה כי התשלום הינו עבור "העבודה" ו״מילוי הגז", סך נוסף של 710 שקלים.
מה שווה תעודת אחריות?
לאחר סיום התיקון, בדק הלקוח את תעודת האחריות שקיבל מברימאג לאחר קניית המקרר ובהתאם לתנאי תעודת האחריות התיקון צריך היה להתבצע ללא תשלום ופנה לחברה שיחזירו לו את התשלום שנגבה ממנו, לאור העובדה שהמדובר בתיקון עבור חלק המצוי בתקופת אחריות. במענה לפנייתו השיב נציג חברת ברימאג, כי סך של 1,055 שולמו עבור ביקור הטכנאי ומילוי הגז.
"חרף פניות חוזרות ונשנות של המבקש לנציגי המשיבות, עמדו המשיבות על סירובן להשיב את הכספים שגבו שלא כדין. המשיבות הציגה את עמדתן כעניין של מדיניות ונהלים שאינה מתייחסת רק לעניינו של המבקש, אלא כלפי כלל הצרכנים", נכתב בבקשה.
עוד צוין בתביעה שהוגשה לבית המשפט כי "חברת ברימאג הסתירה מקהל לקוחותיה והצרכנים, כמו גם הציבור הרחב, את העובדה שתיקון תקלות בטובין שסיפקה להם, אף בתוך תקופת האחריות, הינו בתשלום. המדובר במידע שחובה על חברת ברימאג למסור אותו לידי חברי הקבוצה, הצרכנים, לקוחותיה והציבור הרחב".