עיריית בני ברק תשיב מיליוני שקלים שגבתה שלא כדין

בעקבות בקשה לתובענה ייצוגית, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף חי אביעזיז, הודיעה הרשות כי תשיב לתושבים את הכספים וכי תתקן את המחדל. ביהמ"ש אישר הודעתה
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
התאמות נגישות
עיריית בני ברק, צילום: פלאש 90

בתקופה הקרובה אזרחים רבים יופתעו לטובה כאשר יקבלו המחאה מעיריית בני ברק, בעקבות בקשה לאישור תובענה ייצוגית, שהגיש עו"ד יוסף חי אביעזיז, נגד העירייה בגין גביית תשלום שלא כדין, שבא לידי ביטוי באי השבת כספים שאין מחלוקת שעל העירייה לפעול להשיבם.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר קיבל את הודעת החדילה שהגישה העירייה שהודיעה כי תשיב לציבור את יתרות זכות שנמצאות בספרים שלה בגובה של 17 מיליון שקלים.

על פי הבקשה, המבקשת שמחזיקה בנכס מקרקעין בתחומי שטח השיפוט של המשיבה הגישה בקשה לאישור תובענה ייצוגית לפי חוק תובענות ייצוגיות.

המבקשת עתרה באמצעות, עו"ד אביעזיז בין היתר, לחיוב העירייה להשיב את כלל יתרות הזכות (ארנונה, ותשלומי חובה אחרים) הקיימות במערכת הגבייה של המשיבה, בשערוך כדין.

עו"ד אבי עזיז טען כי העירייה מעכבת בידיה יתרות כספים בסכום מצטבר של מיליוני שקלים, מבלי שהיא טורחת להודיע לנישומים, באופן אקטיבי, אודות זכאותם ומבלי לשלם להם את היתרות.

עו"ד יוסף-חי אביעזיז

העירייה תחדל מן הגבייה

השופט ברנר קבע כי מנגנון הודעת החדילה מאפשר לרשות נגדה הוגשה הבקשה להודיע בתוך 90 ימים מעת הגשת ההליך הייצוגי, כי תחדל מן הגבייה שבגינה הוגשה בקשת האישור וככל שהוכח כי היא עשתה כן עד למועד הקובע, תידחה הבקשה לאישור התובענה כייצוגית. ההגנה שמוענקת לרשות כפופה לכך שהגבייה הבלתי חוקית תיפסק, מכאן והלאה, בבחינת "מודה ועוזב ירוחם".

עמדת המחוקק היא איפוא כי הפגיעה בזכות לתבוע השבה בגין גביית עבר שלא כדין, באמצעות שלילת הזכות לנהל תובענה ייצוגית נגד רשות שתיקנה את דרכיה, הינה מחיר שראוי לשלמו מכוחם של השיקולים הנגדיים.

לעניין עצם חובת ההשבה, עיריית בני ברק הודיעה כי בעקבות הבקשה של עו"ד אביעזיז החליטה להשיב את כלל יתרות הזכות הרשומות בפנקסיה וכי פנתה לחברת אוטומציה לצורך ביצוע התהליך הנדרש, לרבות משלוח הודעות לנישומים.

על כן, יש לראות בפועלה זה של המשיבה לעדכון הזכאים משום חדילה כדת וכדין, חדילה אשר חוסמת את המבקשת מלהגיש תובענה ייצוגית נגדה, ביחס למחדליה הנטענים בעניין השבת יתרות הזכות.


לצפייה ודירוג כבוד השופט חגי ברנר


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות