רשם העמותות נגד העמותות המחוקות

במכתב חריג, מבקשת היחידה מכלל התאגידים הבנקאיים שלא לאפשר פעילות בחשבונות של כ-26 אלף עמותות שנמחקו במשך השנים ע"י רשם העמותות
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

יחידת רשם העמותות וחברות לתועלת הציבור שלחה אתמול (יום א') מכתב אל כלל התאגידים הבנקאיים, בציון כ- 26 אלף עמותות אשר נמחקו על ידי הרשם במהלך השנים, כחלק מתפקידה לאסדרה ופיקוח של תחום העמותות והחברות לתועלת הציבור בישראל, ומכוח סמכות הרשמת לפי חוק העמותות. לפי רשם העמותות, העמותות המחוקות אינן מהוות עוד אישיות משפטית ועל כן גם אינן כשירות לבצע פעולות משפטיות. פעילות בחשבונות הבנק של אותן עמותות שנמחקו, עשויה להוביל לסיכונים משפטיים הנובעים מהלבנת הון והברחת נכסים. "אנו רואים חשיבות רבה לכך שהבנקים ימנעו פעילות כספים לא מורשית זו", מסרה בתגובה עו"ד קארן שוורץ, רשמת העמותות. "אינטרס ציבורי זה הוא העומד בבסיס פנייתנו אל הבנקים, ואנו בטוחים שבשל פניה זו יפעלו הבנקים למנוע פעילות כספית לא מורשית בחשבון בנק של עמותות שנמחקו".

מחיקת עמותות אלה, משמעה, כי היא אינה מהווה עוד אישיות משפטית, כך שאינה כשירה עוד לבצע פעולות משפטיות או להיות מושאן של פעולות מעין אלו, ולנושאי המשרה או מורשי החתימה בה אין עוד הרשאה לפעול בשם העמותה או לעשות שימוש בנכסיה.

לכך, מטבע הדברים, השפעה אף על השימוש בחשבון בנק העמותה. רשמת העמותות הבהירה בפנייתה, כי ביצוע פעולות בחשבונות הבנק של עמותות שנמחקו, עלול להביא לסיכונים משפטיים שונים הנובעים מהלבנת הון, הברחת נכסים וריקון קופת העמותה. בנוסף, הזמינה רשמת העמותות את התאגידים הבנקאיים להפנות אל יחידת רשם העמותות גורמים המבקשים לבצע פעולות בחשבון בנק של עמותה מחוקה, לשם המשך טיפול בהתאם להוראות הדין.

רשמת העמותות: "האינטרס הציבורי מנחה אותנו"

עו"ד קארן שוורץ, רשמת העמותות מסרה כי: "בשנים האחרונות פועלת יחידת רשם העמותות וחברות לתועלת הציבור למחיקת עמותות שאינן מגישות דיווחים שנתיים לרשם העמותות, בניגוד לחוק, ובכך פוגעות באפשרות הרשם ובאפשרות הציבור לפקח עליהן".

עוד הוסיפה עו"ד שוורץ, כי " המשך פעילות כספית של עמותות אלה עלול לעתים לשרת מטרות זרות ופעילות לא חוקית. לפיכך, אנו רואים חשיבות רבה לכך שהבנקים ימנעו פעילות כספים לא מורשית זו. אינטרס ציבורי זה הוא העומד בבסיס פנייתנו אל הבנקים, ואנו בטוחים שבשל פניה זו יפעלו הבנקים למנוע פעילות כספית לא מורשית בחשבון בנק של עמותות שנמחקו".


עו"ד רז עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות