חשד: מרגל של חמאס התחזה לשליח ותיעד את כיפת ברזל

הותר לפרסום כי המשטרה והשב"כ עצרו לחקירה את חסין ביארי, תושב יפו כבן 30, בחשד שהופעל ע"י ארגון הטרור בעזה לאיסוף מידע מודיעיני על מתקנים צבאיים
דניאל בן חמו |
שליח וולט
שליח וולט (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

הותר לפרסום כי המשטרה והשב"כ עצרו לחקירה את חסין ביארי, תושב יפו בשנות ה-30 לחייו, בחשד לעבירות ביטחוניות של ריגול אחר מתקנים צבאיים רגישים בשליחות ארגון הטרור חמאס, תוך התחזות לשליח אוכל, והבוקר בתום החקירה ובהתאם לממצאיה הוגש נגדו כתב אישום.

במהלך השבועות האחרונים התנהלה חקירה מואצת, בחשד למעורבות את חסין ביארי תושב יפו בשנות ה-30 לחייו בעבירות ריגול, לאחר שעפ"י החשד גויס על ידי תשתית ריגול של ארגון החמאס ברצועת עזה, בעת ביקורו בעזה הוא הופעל ע"י ארגון הטרור חמאס בעזה לאיסוף מידע מודיעיני, לרבות תיעוד מיקום של מתקנים צבאיים ופעילויות סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ, תוך שהוא רוכב על אופניים חשמליים ונחזה להיות עובד של חברת שליחויות מזון.

התבקש להסית

עוד עלה בחקירה, כי תשתית הריגול ניצלה עפ"י החשד את יכולתו של החשוד לנוע באופן חופשי בין ישראל לבין רצועת עזה, תוך מימוש בפועל של משימות איסוף סביב בסיסים צבאיים, חיילי צה"ל ומערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ ואף התבקש החשוד להסית את האוכלוסייה הערבית בישראל כנגד המדינה, להשיג אמצעי לחימה ולבצע פיגוע בשטח ישראל.

היום בתום החקירה ובהתאם לממצאיה, הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד חסין ביארי, לצד בקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים, בגין מעורבות בעבירות ביטחוניות חמורות.

תיעוד הפיגוע ביפו: המחבל בן ה-18 שולף סכין, דוקר ונמלט למסגד

אתמול (יום ד') פורסם באוביטר כי הסתיימה חקירת המחבל מוחמד בני עודה בן 18 מהעיירה הפלסטינית הסמוכה לשכם – טמון, שדקר בחודש שעבר גבר יהודי בן 67 תושב בת ים, בשעה שצעד יחד עם אשתו ברחוב בת-ים ביפו. נציגי המדינה הודיעו לבית המשפט כי כבר בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום לצד בקשה למעצרו עד תום ההליכים נגדו. בתיעוד ממצלמות האבטחה באזור ניתן להבחין במחבל צועד מכיוון הים ביפו, מגיע לבני הזוג- שולף סכין, דוקר ונמלט למסגד.

הפיגוע התרחש לפני מספר שבועות ביפו. במשטרה התקבל דיווח על אדם מבוגר שנדקר בעת שצעד עם אשתו ביפו. כוחות גדולים של משטרה שהגיעו למקום הצליחו בתוך שעה לעצור את המחבל בתוך מסגד והוא הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

מהחקירה עלה כי המחבל יצא מהעיירה טמון בנפת טובאס סמוך לשכם, ונסע באותו יום ליפו, שם עבד בעבר כשוטף כלים במסעדה כשהוא ללא אישור שהייה בישראל.

נתפס במסגד

עוד עלה בחקירה, כי עם הגעתו ליפו, הלך המחבל לים סמוך למסעדה בה עבד ולאחר מכן זיהה את בני הזוג הולכים ועקב אחריהם כאשר על גופו מוסתרת סכין בה הצטייד מבעוד מועד. כאשר הבחין שהרחוב ריק מאדם התקרב מאחור אל בני הזוג והחל לדקור את הגבר מספר פעמים. הגבר שנפצע מהדקירות ניסה להדוף את המחבל ולמנוע ממנו מלגשת לאשתו, עד שנמלט מהמקום.

כוחות גדולים של מרחב יפתח במשטרת מחוז תל אביב פתחו במצוד אחר המחבל ותוך פחות משעה לכדו אותו בתוך מסגד ביפו. בתום חקירתו בחשד לניסיון רצח על רקע לאומני, הוגשה השבוע נגד החשוד הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

________________________________________________

עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות