בן 18 מחורה הואשם בידוי אבנים ובהתפרעות

עומר אבו קיעאן נאשם כי במהלך מבצע "שומר החומות"הבעיר צמיגים, חסם כבישים ויידה אבנים על מכוניות ואיים על מנהגים והכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי
דניאל בן חמו |
הפרות הסדר במהלך מבצע שומר חומות. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגש כתב אישום נגד עומר אבו קיעאן, תושב חורה בן 18, המייחס לו ביצוע עבירות מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי במהלך מבצע "שומר החומות"- מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ידוי אבנים, התפרעות, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני ועוד.

על פי כתב האישום, הנאשם אבו קיעאן הגיע בלילה שבין ה-11-12 במאי השנה, יחד עם אחרים, למהומות שבכניסה לישוב חורה, בעת שהיו במקום הפרות סדר, שכללו הבערת צמיגים, חסימת הכביש, יידוי אבנים ועוד. הנאשם השתתף בחסימת כבישים, עצר רכבים שנסעו, יידה מספר אבנים לעבר רכבים, במרחק של כ-10 מטרים מהרכבים והניידות, והכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי.

מכתב האישום עולה, כי באותה עת, המתלונן, אשר נסע ברכבו במסגרת עבודתו לכיוון אילת, נאלץ לעצור את הרכב בצומת חורה בשל צמיגים בוערים שחסמו את הכביש. הנאשם ניגש אל המתלונן ושאל אותו אם הוא יהודי, המתלונן הניד בראשו לשלילה, מאחר וחשש שאם ייוודע כי הוא יהודי, ייפגע. הנאשם אשר סבר כי המתלונן יהודי, צעק להמון "יהוד יהוד", ניפץ את חלון הנהג ברכבו של המתלונן במוט ברזל שאחז בידו, וזרק את מוט הברזל לתוך הרכב, כשהוא מנפץ את שמשת הנהג.

סיכון ממשי לפגיעה באדם

המתלונן הרים את ידו כדי להתגונן מהמוט, והמוט פגע בידו של המתלונן. בכתב האישום צוין, כי "הנאשם עשה כל זאת מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ובמעשהו היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם".

בשל צעקותיו של הנאשם, המון האנשים התגודדו סביב רכבו של המתלונן והחלו לידות אבנים על רכבו, עד אשר נופצו כל חלונות הרכב. המתלונן, שחשש לחייו, החל לנסוע במהירות, בניסיון להיחלץ מההמון, עלה עם רכבו על מחסום ארעי שהניחו המתפרעים על הכביש ורכבו נפגע. המתלונן המשיך בנסיעתו מספר דקות עד שהגיע לתחנת עיירות של משטרת ישראל, בצומת שוקת, שם שוטרים טיפלו בו והוזמן לו אמבולנס. עוד עלה מכתב האישום, כי הנאשם הציע למכירה בווטסאפ אקדח במחיר 27 אלף שקלים.

כתב האישום מייחס לנאשם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות וניסיון לעסקה בנשק.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

______________________________________________________

עו"ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות