את הריץ'-רץ' נפתח? נעצר חשוד בהברחת רוכסנים לארץ

ירון הראל, בעלים של חברות רוכסנים, חשוד שהבריח מאות רוכסנים לישראל וממנה למצרים והלבין הון בהיקף של 59 מיליון שקלים, הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

ירון הראל, בעלים של חברות רוכסנים, תושב חיפה, נעצר בחשד לביצוע מאות הברחות של רוכסנים לישראל וממנה למצרים תוך ניצול הסכם הקוויז המשותף לישראל מצרים וארה"ב; סכום העבירות הכולל עומד על כ-59 מיליון שקלים. בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (יום ג') את החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים. החקירה ברשות המסים נמשכת.

ירון הראל, בעלים של חברות "רוכסני מתכת פסקל" ו"האמה" נעצר בחשד למאות הברחות רוכסנים למצרים תוך ביצוע עבירות מכס שונות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקף כולל של כ-59 מיליון שקלים, תוך ניצול הסכם הקוויז המשותף לישראל מצרים וארה"ב, המקנה פטור ממכס בארה"ב על סחורה ממצרים שעברה עיבוד מסוים בישראל. החשוד הובא בפני בית משפט השלום בירושלים ושוחרר למעצר בית.

שוחרר בתנאים מגבילים

מבקשת המעצר עלה כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים התנהלה חקירה סמויה כנגד הראל והחברות שבבעלותו, הראל, תושב חיפה, והחברות שבשליטתו, מנויות על מכסת הייצוא במסגרת הסכם הקוויז המשותף לישראל, ארה"ב ומצרים, המקנה פטור ממכס בארה"ב על סחורה ממצרים שעברה עיבוד מסוים בישראל, במטרה לעודד את יחסי ישראל ומצרים.

על פי הבקשה, הראל חשוד במאות הברחות של רוכסני מתכת מוגמרים בייבוא לישראל והברחתם בייצוא למצרים, זאת מבלי שעברו כל שינוי או עיבוד בישראל כנדרש בהסכם הקוויז ותוך הגשת הצהרות כוזבות. היקף העבירה בין השנים 2016 ועד היום נאמד בכ-59 מיליון שקלים.

עם הפיכת החקירה לגלויה עוכב החשוד לחקירה ונערכו חיפושים נרחבים במספר אתרים ביניהם מפעלי החברות שבבעלותו ונתפס חומר רב שחיזק את החשדות כנגדו. היום (יום ג') הובא הראל לבית המשפט השלום בירושלים, שם השופט עדי בר טל שחרר את הראל בתנאים מגבילים ביניהם מעצר בית למשך 10 ימים, הפקדת מזומן בסך של חצי מיליון שקלים, ערבות עצמית על סך מיליון שקלים, וערבות צד ג' של שני ערבים על סך 150 אלף שקלים כל אחד.

____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי בר טל

_____________________________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות